Algen bij Betta

Tessahol99

Well-known member
Lid geworden
11 februari 2019
Berichten
579
Leeftijd
24
Locatie
Ede, Nederland
Hallo aquariumfans,

Ik heb sinds kort een aquarium met een betta erin en daarom dus een zachte filter, maar hierdoor heb ik last van draadalg. Ik vroeg me af of iemand hier een goede oplossing voor heeft en ik vroeg me af of dat kan in de vorm van andere aquariumbewoners, aangezien het maar een 20L aquarium is. Help!

Groetjes van Tessa (en bubbel ofc)

340625C5-92C1-4F93-9ADB-4631574BA7BE.jpeg
 
20 liter is zelfs voor een Betta al minimaal, laat staan voor andere (extra?) bewoners.
Draadalg hoeft niet perse aan het filtertje te liggen, zegt meer iets over het licht en de voeding voor de plantjes.
En hoelang draait dit bakje al?

Mooie Betta trouwens.
 
20 liter is zelfs voor een Betta al minimaal, laat staan voor andere (extra?) bewoners.
Draadalg hoeft niet perse aan het filtertje te liggen, zegt meer iets over het licht en de voeding voor de plantjes.
En hoelang draait dit bakje al?

Mooie Betta trouwens.

Dit bakje draait nu net iets meer dan een maand. Ik heb het licht op 8 uur per dag staan, van 12:00-20:00, plantenvoeding voeg ik verder niet toe.
 
Heel veel plantjes staan er denk ik ook niet in?
Het bakje is ook nog ''vers'' dus een beetje draadalg kan dan wel eens ontstaan, je kan proberen om er wekelijks wat plantenvoeding in te doen, maar dan wel heeel weinig.
15 a 20 druppels Profito bijvoorbeeld.
 
Terug
Bovenaan