Algen blijven terug komen

S

Simon_dv

Guest
Hallo,

Mijn aquarium draait nu ongeveer 3 maanden en deze algen op mijn planten en ramen blijven terug komen. Het is zacht water voor garnalen, ik gebruik een CO2 systeem en ze krijgen ongeveer 8u licht per dag en wekelijks Plantenvoeding, de planten groeien goed. Water is 21°.

Iemand een idee aan wat het kan liggen?
 

Bijlagen

  • IMG_20210724_143228.jpg
    IMG_20210724_143228.jpg
    416.3 KB · Weergaven: 140
Kan zijn slechte distributie, of fluctuerend co2 level. Gaat je co2 1 á 2 uur voor je licht aangaat, al aan? En idem met uitgaan.
Wat voor filteruitlaat gebruik je, hoe heb je die gericht staan? Hoeveel bellen co2 geef je op hoeveel liter water en hoeveel lumen licht?

Gebruik je easycarbo voor plaatselijke behandeling bijvoorbeeld?
 
Het kan zijn dat ik het verkeerd zie maar met inzoomen lijkt het me vertakt toe en dus Staghorn wat duidt op nh3/4.
 
Kan zijn slechte distributie, of fluctuerend co2 level. Gaat je co2 1 á 2 uur voor je licht aangaat, al aan? En idem met uitgaan.
Wat voor filteruitlaat gebruik je, hoe heb je die gericht staan? Hoeveel bellen co2 geef je op hoeveel liter water en hoeveel lumen licht?

Gebruik je easycarbo voor plaatselijke behandeling bijvoorbeeld?
Nee ik doe het licht en de CO2 tegelijkertijd aan. Ik geef ongeveer 10 bellen op 60L. Kan dit de oorzaak zijn?
 
Het kan zijn dat ik het verkeerd zie maar met inzoomen lijkt het me vertakt toe en dus Staghorn wat duidt op nh3/4.
Als ik foto's van deze alg opzoek lijkt het er inderdaad op, het begon op men stenen maar nu ook op men planten. Wat kan ik hier aan doen?
 
Ik zou sowieso de CO2 minimaal een uur voordat het licht aangaat aandoen. Dan heb je op het moment dat de planten licht ontvangen (en dus behoefte hebben aan CO2) in ieder geval voldoende CO2 in je water. Middels een dropchecker controleren of deze de juiste kleur heeft op het moment dat de lampen aangaan. Anders nog vroeger beginnen met de CO2. Kwestie van observeren en afstellen. Succes:)
 
Als ik foto's van deze alg opzoek lijkt het er inderdaad op, het begon op men stenen maar nu ook op men planten. Wat kan ik hier aan doen?
Als eerste je waterwaarden meten en kijken of je nog nh3/4 meet. Dit komt ergens vandaag en vaak zie je het bij de opstart of bij veel resten van planten of voer of het te goed schoonmaken van de filter.
 
 
Oke bedankt voor de tips allemaal. 👍
 
Moet ik de algen zelf verwijderen of gaan deze vanzelf weg als de waterwaarden goed zijn
 
Terug
Bovenaan