Algen door Led?

T

Tixxt

Guest
Hey

Ik heb een vraag, kan je algen krijgen door led verlichting?

Vraag ik me af!
 
roosen zei:

das erg kort waarom ja ?




algen kun je altijd krijgen zolang er licht bij je bak komt

als je de vraag stelt waar is de kans op alg meer
dan zou ik het zo beantwoorden

op 1 tl (t5 of t8 maakt niet zoveel uit)

op 2 led

op 3 daglicht

op 4 totale verduistering

dit lijstje geld indien de waardes van je bak gelijk is
ikzelf ben van tl naar led overgegaan nu 5 weken geleden
en bij mij is de alg zeker vermindert tov de t8 die er eerst boven zat

wil nu ook nog op de andere bak van mij led zeten
doorgekoppeld op de tc420
vandaar dat ik voeding had van 400 wat
waar t5 op zit met zgn uv stop
of dat minder alg zal opbrengen is de vraag
 
Led ( geen uv licht) vermindert de alggroei aanzienlijk!

Had op mijn aquael eerst t5 verlichting en wat alg (niet veel, maar toch). Draait nu ruim een jaar volledig op ledverlichting en alg is totaal verdwenen.
 
'door' led verlichting alg krijgen, of 'met' led-verlichting alg krijgen?

~ Ivo
 
Ja, dat is zeker een verschil Ivo.

' door ' led...zeker niet.
' met' led....vermindert de kans op algen.
 
Ik had in het begin in mijn trofis aquarium 2x 35 watt t5 lampen die naar mijn mening teveel licht op brachten. Ook had ik steeds last van algen die ik eigenlijk niet echt onder controle kreeg.
Na 2 maanden ben ik overgestapt op de led-verlichting die speciaal gemaakt is door trofis voor de 1200 soort en ik moet zeggen dat ik de algen flinkl af zag nemen en nu heb ik er eigenlijk helemaal geen last meer van. Hier en daar zit wel iets maar ik moet heel goed zoeken naar de alg.

Dus mijn ervaring met led-verlichting is heel positief en kan het iedereen eigenlijk wel aanraden. Ook voor de energie rekening hahaha :p
 
Khoppie zei:
Ik had in het begin in mijn trofis aquarium 2x 35 watt t5 lampen die naar mijn mening teveel licht op brachten. Ook had ik steeds last van algen die ik eigenlijk niet echt onder controle kreeg.
Na 2 maanden ben ik overgestapt op de led-verlichting die speciaal gemaakt is door trofis voor de 1200 soort en ik moet zeggen dat ik de algen flinkl af zag nemen en nu heb ik er eigenlijk helemaal geen last meer van. Hier en daar zit wel iets maar ik moet heel goed zoeken naar de alg.

Dus mijn ervaring met led-verlichting is heel positief en kan het iedereen eigenlijk wel aanraden. Ook voor de energie rekening hahaha :p


wederom de rekening :D

ps het klopt dat je minder stroom gebruikt

echter verwarming zal wel iets vaker aangaan

gezien tl warmer is
 
Terug
Bovenaan