Wat is er nieuw

Algen eter in 1,5 dag overledeb

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RayRietmeijer
  • Startdatum Startdatum
R

RayRietmeijer

Guest
Mijn aquarium draait nu ruim een half jaar. Om de 2 weken 20% water verversing en controleer ik de waarden met een teststrip.
De waarden zitten altijd wel goed in de groene vlakken op het buisje. Er bruist een steentje en voor de planten een Co2 toevoeging.

Alle vissen doen het goed tot er van de ene op de andere dag, 1 van de 3 algeneters(10cm) giga opzwol. Na 1,5 dag heeft hij het loodje gelegd.
Wat kan hier in een op het oog goed draaiend aquarium fout gegaan zijn. Ik ben bang dat de andere 2 ook straks dit krijgen.....???

Foto-XB8AX8Y6-D.jpg

Foto-UDYTJ8R8-D.jpg
 
Hoe groot is je bak Ray? Volgens mij wordt deze soort 40 - 50 cm. namelijk. En dan inderdaad John's vraag !
 
Of vergis ik me in de soort ?
 
Ik durf niet te zeggen wat deze vis heeft gehad, maar je moet er gewoon rekening mee houden dat er af en toe een vis kan overlijden die ook nog niet zo heel oud is.
Dat deze iets onder de leden heeft gehad lijkt me wel duidelijk, maar dat hoeft niet perse besmettelijk te zijn.
Wellicht weet iemand anders wat deze vis heeft gehad maar ik wil alleen aangeven dat door de sterfte van 1 vis de rest natuurlijk niet ook per definitie ziek hoeft te worden.
Het is en blijft altijd jammer als je een vis kwijtraakt.
 
Het betreft een Juwel 60.
Hij "at" tabletten van het merk Tetra.
Foto-BSNAT4DA-D.jpg


Ik heb nog een wat lijkt op een Boreo-algeneter.
Weet iemand ook de naam van de algeneter, die nu dus dood is. Ik heb er daar nog wel 2 van, beide rond de 6-7cm, maar die zijn levendig en zien er nog steeds goed uit. Ik houd ze nog wel even scherp in de gaten...!!
 
Dat lijkt me een Pterygoplichthys soort.
Maar zo heb ik ze niet eerder gezien, lijkt op darmverstopping of buikwaterzucht oid.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan