Algen handschoenen

aquabelg

Well-known member
Lid geworden
12 september 2020
Berichten
457
Leeftijd
60
Heeft hier iemand ervaringen mee? Ik zoek iets waarmee ik zeker geen krassen ga maken, maar toch afdoende werkt. Holy grail misschien?! ;)

71wD2gae0vL._AC_SL1181_.jpg
of
hobby-algo-wipe.jpg
 
Hahaha, ze verzinnen wat, zelf gebruik ik gewoon de goedkoopste sponsjes van de AH, een oud winkelpasje voor de onderkant bij de bodem, dit is eigenlijk gelijk aan een algenmagneet maar dan in handschoen uitvoering :DD

Krassen krijg je meestal als je dicht bij de bodem komt, dan kan je net wat scherp bodemmateriaal meenemen wat je zo langs je glas veegt.
 
O nee, die zou ik nooit gebruiken. Super onpraktisch ook lijkt mij.
Ik gebruik gewoon een algenkrabber en die witte sponsjes die je per 100 voor 5 euro bij ali koopt. Ik zal ff linkjes opsnorren.

Algschraper, bij deze winkelier inmiddels uitverkocht maar bij vergelijkbare producten vindt je er zat.
En sponzen.
 
Die handschoen is leuk verzonnen maar je verwijderd de alg maar alleen met de wijsvinger van die handschoen want daar zit een schuursponsje op, moet je indenken: een bak van 1 meter schoonmaken met je wijsvinger, eind van de dag geen vinger meer over en uren lang bezig.
Anyway: schuursponsjes halen bij de lidl (die grote gele met groen schuurkant) en die doormidden knippen, die krassen totaal niet en zijn een stuk efficienter (en goedkoper)
 
Het zal de klus klaren, daar ben ik van overtuigd.
Maar dat doet een pannensponsje ook.
 
Ik gebruik tegenwoordig gewoon een stukje filterwatten en dat werkt ook prima en krast niet.
 
Anyway: schuursponsjes halen bij de lidl (die grote gele met groen schuurkant) en die doormidden knippen, die krassen totaal niet en zijn een stuk efficienter (en goedkoper)

Gebruik je dan de groene 'schuurzijde' want ik heb schrik dat die toch krassen gaat maken...

Maar dat doet een pannensponsje ook.
Maar dat maakt dan toch krassen? Denk ik dan...

Ik gebruik tegenwoordig gewoon een stukje filterwatten en dat werkt ook prima en krast niet.
Je bedoelt de witte? Krassen maken die waarschijnlijk niet, maar haalt het ook de algen weg?
 
Ik vind een schuurspons ook niet zo goed. Voor mij werkt een plastic bankpasje of een goede stevige klantenkaart uit plastic het beste.
 
Je bedoelt de witte? Krassen maken die waarschijnlijk niet, maar haalt het ook de algen weg?
Als je een beetje kracht zet wel en meestal gebruik ik filtervlies van Ali en dat is wat ruwer zeg maar dan de standaard watten.
 
Ik heb zo een verfkrabber. werkt ook wel. en goed gekeken geen kras te bekennen :D
 
Ok allemaal bedankt voor de input...ik ga eens wat bestellingen doen...en binnenkort wat testjes. ;)
Dat van die handschoen had ik vorige week gehoord bij een grote vijver- en aquariumzaak in Limburg, de eigenaar zei me dat ze daar alleen handschoenen gebruikten om hun bakken algen-en krasvrij te houden.
 
Je krijgt echt geen krassen van een schuursponsje , hoor.
Glas is zó hard.
Het enige materiaal dat krassen kan maken in glas is materiaal dat net zo hard is als glas ( zand bijvoorbeeld. Dus zorgen dat er geen zand in het sponsje komt) of harder materiaal. Diamant ofzo.

Het groene spul op een algenmagneet voelt voor mij precies hetzelfde als pannenspons.
En dat gebruikt iedereen.
 
Ik heb een microvezeldoekje, een witte zodat je de algen goed zit. Voor de randjes onderin gebruik ik een pasje.
 
Terug
Bovenaan