Wat is er nieuw

algen in de vijver

Waaierhandgarnaaltje

Active member
Lid geworden
14 april 2017
Berichten
35
Leeftijd
26
Goedenavond,

Normaal gesproken valt het algen gehalte in mijn vijvertje wel mee, maar met dit weer zit er echt extreem veel alg in, het hele water is groen en ik kan hierdoor niet meer met plezier zien hoe leuk de vissen rondzwemmen. Is er een oplossing wat de alg (en-groei) verminderd of stopt?

Alvast bedankt!
 
Niet met dit snertweer naar je vijver gaan kijken.... zonder gekheid ik ben geen vijver expert maar een bak met water is een bak met water. Staat de vijver veel in de zon? En staan er genoeg planten in?
 
Dankjewel @gast07 daar heb ik zeker wat aan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Rubz de vijver is ovwr de hele dag genomen half in de zon, er staan planten in maar deze groeien niet goed meer door de hoeveelheid alg, eerder moest ik de planten wel eens knippen, nu worden ze alleen maar kleiner
 
Lijkt me inderdaad dat de alg flink je planten naar de pleuris aan het helpen is inderdaad. Even googlen kom je volgens mij al een heel eind!
 
Ik vermoed dat je fosfaat en nitraat erg aan de hoge kant zitten en het teveel is om door alleen je planten te worden opgenomen, hierdoor krijg je vaak last van algenbloei en andere vervelende algen. Dus laat je water testen, dit kun je bij een goede aquariumspeciaalzaak laten doen als je wat water uit de vijver meeneemt. Je kan wel zomaar middeltjes toevoegen maar dan bestrijdt je de oorzaak niet en geef je continue geld uit, terwijl de alg blijft terugkomen.
 
heb je er een filter opzitten? mishcien uv filter erop?😉
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan