Wat is er nieuw

Algen na water bijvullen

Dirk1955

Well-known member
Lid geworden
4 december 2019
Berichten
193
Leeftijd
69
Locatie
Stevoort
Zo, er meld zich een probleem.
In de bak die nu een 2 tal maanden naar volle tevredenheid draait heb ik draadalgen. Het is volgens mij begonnen vanaf het moment dat is een 10% waterwissel hen gedaan met vijverwater met een Kh van 0. Ik heb dit gedaan omdat de hardheid van de bak nogal hoog was. De Gh en de Kh waren 11. Ik heb toen het vijverwater gemeten en die was dus 0, ik dacht dus dat het een goed idee was om een 10% te vervangen met dat vijverwater. En idd, 's anderdaags was de Gh gedaald naar 9 en de Kh 10. Ik dus blij, maar vanochtend viel het me op dat ik dus draadalg krijg aan de planten. Wat doe ik nu? Liefst geen chemicaliën.
De specs:
600Liter, Co2 met sonde en de Ph op 6,8, mss teveel licht, ongeveer 14h, maar verschillend in sterkte, dus zonsopgang, middag zonsondergang en maanlicht. Verder zijn de waardes prima en niet veel vissen voor 600l, ongeveer een 20tal. wel veel planten.
Indien er meer details gewenst zijn, laat maar horen.
 
Voeg je voor je carbonaathaardheid niet erg veel CO2 toe? Even aangenomen dat je je KH klopt? Wat dan weer niet overeenkomt met je probleem. Want dat wordt veroorzaakt door een te laag CO2 level. En dat brengt me weer op je metingen. En of die betrouwbaar zijn. Waar meet je mee? Hoe is je waterdistributie? Welke lichtintensiteit heb je?
 
Ik vrazg me hetzelfde af of Benvo.
Met een Kh van 10 en een Ph van 6.8 moet je wel heel veel Co2 toevoegen.
Maar ook je verhouding Kh/Gh lijkt me uit balans. Dat zou 1 (tot max2) op 3 moeten zijn
 
Voeg je voor je carbonaathaardheid niet erg veel CO2 toe? Even aangenomen dat je je KH klopt? Wat dan weer niet overeenkomt met je probleem. Want dat wordt veroorzaakt door een te laag CO2 level. En dat brengt me weer op je metingen. En of die betrouwbaar zijn. Waar meet je mee? Hoe is je waterdistributie? Welke lichtintensiteit heb je?
Ik heb de automaat gezet op 6.8, dus ik heb geen idee hoeveel CO2 erin gepompt wordt. Het water dat hier uit de kraan komt heeft een Kh van 10 en een Gh van 9
Dit is gemeten met een druppeltester van Wespro testset
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: zo even Sky uitlaten
      Terug
      Bovenaan