algen op cryptocoryne

S

seahorse

Guest
help! er zit alg op mijn cryptocoryne ik heb gelezen dat japonica garnalen effectief kunnen helpen is dat zo of niet zo ja hebben ze speciale vereisten? zo nee wie of wat kan de alg er van verwijderen?
P.S het is een aziatisch aquarium van 60X30X30
alvast bedankt
grtjes seahorse
 
Heb je een foto van de algen? En kan je je waarden eventueel meedelen?
 
Je kan beter de oorzaak aanpakken want anders blijf je vechten tegen de bierkaai. Een foto en de waterwaarden kunnen wellicht helpen om een advies te geven en kun je wat meer over de verlichting zeggen en wat je eventueel nog toevoegt?
 
ik voeg elke dag 5 ml easylife easystart toe volgens advies van de winkel en ik voeg elke zondag 15 ml vloeibare plantenvoeding toe
over de verlichting weet ik niet veel het aquarium is een leddy 60 van auqauel de waterwaardes weet ik niet meer aangezien we ze hebben laten testen in de winkel na 1 week en ik weet alleen dat de nitriet een beetje te hoog is
grtjes seahorse
 
Hoelang draait je bak nu dan? Heb je een foto van de bak en van de alg? Na 1 week laten testen heeft vaak niet zo heel veel nut aangezien hij nog moet indraaien en er dan nog heel veel gebeurt in je bak. Algen krijg je in de regel door tekorten namelijk.
 
de bak draait nu drie weken en één dag foto's weet ik niet hoe ik ze er op moet plaatsen kan iemand mij helpen met de foto's:S
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het vak om je post te typen staat upload bestand. Zo kun je snel een foto toevoegen dus.
 
sorry voor de onduidelijke:sorry: foto maar om die plant gaat het
grtjes seahorse ;)


Aquaforum.jpg
 
Aquarium draait 3weken, duidelijk de plant staat stil in de groei en is aan het ver algen door overvloedige voedingsstoffen in het water.

Je zal wel geen Co2 toedienen.

De alg is groen dus veel licht en weinig Co2 , wat je kan doen is Easy-Life Easy Carbo of een ander merk opgeloste koolstof halen dat Co2 vervangt.
Je planten staan gewoon stil en doen bar weinig en dan winnen de algen en nemen alle voedingsstoffen op zodat de planten nog minder gaan groeien.
Co2 is nodig en zal ook veel algen doden omdat de planten weer tot leven komen.
meer kan ik er zo niet van maken.
 
dankjewel voor de reactie.Hoe lang moet ik de lamp laten branden? En hoeveel moet ik toedienen van Easy-life Easy carbo toedienen ik neem aan 15 ml per week?
alvast bedankt grtjes seahorse
 
Door teveel aan voeding krijg je geen algen denk ik. Het zal meer het wennen aan de nieuwe omstandigheden zijn denk ik icm eventueel een verhoogde nh3/4 bij de opstart. Dat is namelijk een boost voor algen. Ik zou zelf het licht zo n 8 uur laten branden en zorgen voor voldoende voedingsstoffen.

Met gebruik van de EI doseer je ook flink over maar dat geeft dus geen algen. Zoals ik al zei is vaak een verhoogde nh3/4 mede de oorzaak.
 
wat is EI ?
 
Dat is de Estimative Index. Zie ook mijn onderschrift;)
 
Terug
Bovenaan