Wat is er nieuw

Algen(?) op het verwarmingselement

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Matthias1998
  • Startdatum Startdatum
M

Matthias1998

Guest
Hallo allemaal!

Ik heb recent een tropisch aquarium van 20 liter aangeschaft, waarin nu het water tot rust aan het komen is, of hoe je dat ook noemt. Nu heb ik zojuist ontdekt dat er enkel op het verwarmingselement (het zwarte deel bovenaan, waar ook het draaiknopje voor de temp. zit) wat smurrie zit. Verder is het aquarium mooi schoon, op het ietwat bruin gekleurde water na. Maar ik verwacht dat dat door het hout komt. Weet iemand wat de smurrie op het verwarmingselement kan zijn?

Alvast bedankt!
 
Vermoedelijk bacteriën. Als je filter is ingedraaid, zullen ze daar in principe liever zitten, je mag het gewoon weg vegen.

Hoe lang draait je bak?
 
Ah, oké. De bak draait nu enkele dagen. Ik zag net dat de waas ook op de zuignap van de thermometer zit.
 
Dat zie je vaker op zuignappen en dergelijke en dat komt dacht ik door bepaalde stoffen die erin verwerkt zijn en daar gaan graag bacterien opzitten. Kan geen kwaad en als je wil kun je ook een foto ervan posten.
 
Ah oké, bedankt. Bij deze de foto's. (ik heb bij het verwarmingselement al een veegje gewaagd)
IMG_20200609_085446.jpg
IMG_20200609_085439.jpg
 
Dat kun je zo wegvegen maar ik zou dat deel boven water houden voor alle zekerheid. Ik weet niet in hoeverre ze 100% waterdicht zijn op de lange termijn.
 
Fijn om te weten. Volgens de verpakking van het verwarmingselement kon hij gewoon onder water, ik weet niet of dat wat zegt?
 
Jahoor als het er specifiek op staat kun je het element gewoon onder water houden. Vroeger was het redelijk normaal dat je de kop boven water liet uitsteken maar dat hoeft gelukkig al lang niet meer.
 
Dan is het geen probleem en ik wist niet of dit een moderne was of een wat oudere.
 
Ik heb hier precies hetzelfde met mijn thermometer. Maak je geen zorgen, dat gaat wel weer weg.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan