algen plaag

J

Jeffreymulder

Guest
ik heb een vreselijke algen plaag in mijn bak!
en heb echt hulp nodig deze te kunnen omschrijven,
ik weet niet wat voor alg het is ben het nog niet tegen gekomen in andere posts, alsjeblieft iemand die weet wat voor alg dit is? en wat ik er tegen kan doen of wat ik verkeerd doe?

groeten jeffrey

977442_0_82_img_1282.jpg

hier de foto ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
de alg is begonnen op het raam en is vanaf het raam op de tak overgeslagen en dit spreid nu langzaam over op de rest.
 
Wat zijn je water waardes?
hoeveel licht heb je per dag in je bak.
hoeveel voer je per dag?

om te beginnen kan je je licht in je bak terug brengen naar een paar uur per dag.
 
Ik vind de foto niet duidelijk genoeg, maar denk aan blauwalg. Zoek daar eens wat foto's van op om te vergelijken. :)
 
Mss kun je iets vinden op Aquascaping-blog.com om te vergelijken??
Ik denk ook aan blauwalg.
 
Duidelijk blauwalg,dus als je daar info over zoekt wat de oorzaken van deze alg zijn kom je misschien verder want zonder verdere informatie over je bak en handelingen die je verricht is het lastig advies geven voor de mensen hier.
 
er is genoeg geschreven over de bestrijding van blauwalg, dus zoek het maar even op!

succes

Gr. Rob.
 
oke bedankt voor de informatie, ik weet nu in ieder geval dat het om blauwalg gaat ook na het inzien van andere topics over blauwalg.
maar nu zit ik met het probleem ik moet het dus schoon maken en eraf halen.

- ik heb mijn water al ververst 50 procent afgelopen vrijdag
- ik heb mijn klok tijden van het licht aangepast naar 12 uur per dag(zou dit nog minder moeten ?)
ik heb dit aquarium namelijk op mijn slaapkamer en mijn gordijnen zijn bijna altijd dicht dus direct zonlicht krijgt het nooit
-de verlichting is van vorig jaar oktober het gaat om een juwel rio 125 met t5 tl lampen

waterwaardes zal ik morgen opnieuw meten want dat gaat nu niet meer lukken( zit namelijk op school)

mvg jeffrey
 
Ik zou je licht lager houden, rond 8u is al voldoende voor fotosynthese. De lichtsterkte minderen door bv drijfplanten toe te voegen helpt ook om algen te voorkomen, zeker als je geen CO2-systeem hebt (?).
 
bacterie is eindelijk uit het water ik filter nu ook over een UV lamp dit heeft hier weinig mee te maken maar dacht toch ff melden :p
 
Terug
Bovenaan