Wat is er nieuw

Algen waarvan ik niet zeker ben wat het zijn🤔 hoe kom ik er vanaf?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tamara.1
  • Startdatum Startdatum
T

Tamara.1

Guest
Lieve forumleden
Mijn juwel rio 350 draait nu 2,5 weken.
Bruine alg heb ik maar begint door vermindering van licht te minderen. Maar ik heb ook iets anders, een alg dat lijkt oo baardalg? Maar dan bruin. Haal je het wel is het 2 dagen later net zo goed weer terug. Het verzameld ook tussen mijn bosjes planten op de grond.
Ook heb ik kleine groene bosjes alg?
Wel was mijn co2 gifte niet goed ik heb een andere druktemeter gekocht en gisteren geinstalleerd. De vorige lieo elke dag terug waardoor de gifte niet stabiel was. Hopelijk is dit probleem nu klaar.

Ik heb nu net zelf al easylife carbo 6 ml toegevoegd.

Specificaties
Licht is de helialus spectrum met afstanddsbediening, foto lichtprogramma bijgevoegd.
Co2 wordt toegevoegd ong 200 bpm.

Dit waren mijn laatste waardes
23-12-2020
Ph 7
Kh 4
No2 0.5
Gh 9
Bedankt voor het meedenken❤️💪
 

Bijlagen

  • IMG_20201227_172850.jpg
    IMG_20201227_172850.jpg
    413.6 KB · Weergaven: 84
  • IMG_20201227_172856.jpg
    IMG_20201227_172856.jpg
    378.4 KB · Weergaven: 81
  • IMG_20201227_172908.jpg
    IMG_20201227_172908.jpg
    407.4 KB · Weergaven: 78
  • IMG_20201227_172932.jpg
    IMG_20201227_172932.jpg
    345.8 KB · Weergaven: 85
  • IMG_20201227_172936.jpg
    IMG_20201227_172936.jpg
    293.7 KB · Weergaven: 87
  • Screenshot_20201224_132218_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201224_132218_com.android.chrome.jpg
    123.8 KB · Weergaven: 79
Lastig te zien maar volgens mij zie ik draadalg of Stagorn en wat penseelalg. Dat wittige lijkt me een schimmel toe. Zorg dat alle voeding voldoende aanwezig is en onthou dat je met nh3/4 een boost voor algen hebt. Dat zie je vaak bij de opstart dus geef alles even de tijd.
 
Lastig te zien maar volgens mij zie ik draadalg of Stagorn en wat penseelalg. Dat wittige lijkt me een schimmel toe. Zorg dat alle voeding voldoende aanwezig is en onthou dat je met nh3/4 een boost voor algen hebt. Dat zie je vaak bij de opstart dus geef alles even de tijd.
Oke dus nog niet te erg? Elke dag wel nog even de carbo geven of niet?
 
ff een kritische noot tov easy carbo....dit spul werkt ook negatief op de ontwikkeling van nitrificerende bacteriën.
dat betekent dat je filter niet goed kan opstarten !!
 
ff een kritische noot tov easy carbo....dit spul werkt ook negatief op de ontwikkeling van nitrificerende bacteriën.
dat betekent dat je filter niet goed kan opstarten !!
O schips🙈 nee dat wil ik natuurlijk ook weer niet🙈 dan zal ik het bij deze 1x houden denk ik.. Bedankt
 
Gedachte is goed...
En helaas geeft een bijsluiter hier geen advies over.
Bedenk ook dat jouw plantjes nog allemaal in de omwenfase zitten...ze moeten wennen een omschakelen naar onderwaterleven.
Wat doe je om je filter op te starten ?
 
Gedachte is goed...
En helaas geeft een bijsluiter hier geen advies over.
Bedenk ook dat jouw plantjes nog allemaal in de omwenfase zitten...ze moeten wennen een omschakelen naar onderwaterleven.
Wat doe je om je filter op te starten ?
Zodoende leert men🙈.
Goed dat ik het nu weet misschien is de schade dan beperkt.
Ik die niet veel eigelijk. Heb in de ze 2,5 week 3x een kleine portie vlokvoer in het water gedaan. Verder de aio plantenvoeding van planted box 1x in de week (misschien is dagelijks beter?), heb de voedingsbodem van dennerle 9 in 1, daar zit ook wat in geloof ik. Verder zijn het 2 jbl 1502 filters. Ververs ik 1x per week ong 1/3 water en zuig dan lichtjes de bodemtroepjes weg. Heb wel af en toe planten verplaatst en gesnoeid, vooral het verplaatsen is niet goed voor de bodem🙈. Ben nog niet zo goed in aquascapen haha. Is er iets beters om te doen? Heb tot nu toe de middeltjes vermeden🙈 tot vandaag
 
ja hij draait pas 2,5 week he, dan horen dit soort dingen erbij, ik ga er van uit dat je aquarium er over een week of 4 beter uit ziet.
Ik zou idd niet teveel middeltjes gebruiken.
De Juwelverlichting vind ik trouwens best sterk, wat ook algen in de hand werkt, misschien beetje dimmen in het begin.
Je kan mijn lichtprofiel wel krijgen, die kan je zo importeren, weet alleen niet of dit het ultieme is.
Ik ben zeker geen lichtexpert!
 

Bijlagen

  • Knipsel23.JPG
    Knipsel23.JPG
    52.4 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt door een moderator:
3 x beetje vlokvoer in 2,5 week....daar start je geen filter mee op om straks vissen te plaatsen.
 
3 x beetje vlokvoer in 2,5 week....daar start je geen filter mee op om straks vissen te plaatsen.
Ja bij dochterlief deed ik meer maar daar hoorde ik van iemand dat juist niet te doen haha🙈 ik weet het ook niet meer
 
ja hij draait pas 2,5 week he, dan horen dit soort dingen erbij, ik ga er van uit dat je aquarium er over een week of 4 beter uit ziet.
Ik zou idd niet teveel middeltjes gebruiken.
De Juwelverlichting vind ik trouwens best sterk, wat ook algen in de hand werkt, misschien beetje dimmen in het begin.
Je kan mijn lichtprofiel wel krijgen, die kan je zo importeren, weet alleen niet of dit het ultieme is.
Ik ben zeker geen lichtexpert!
Is dit niet te lang licht voor de start? Jouw schema draait van 12.00 uur tot kan het niet lezen 22.00?
Ik hem wel allemaal veel licht behoevende planten🤔. Als ik het omlaag gooi in intensiteit hoop ik niet dat ze sterven.
 
Ik doe ook bij de opstart wekelijks een beetje vlokvoer en na 4 weken rustig het bestand opbouwen en dat gaat altijd prima. Dus niet teveel vissen in een keer want dat belast teveel.

Of carbo zo schadelijk is voor bacterien dat weet ik niet want marcel heeft een keer gepost wat vissen, algen en bacterien kunnen hebben en ik weet nog wel dat met een gewone dosering vissen en bacterien daar niet snel last van hebben en dat heb ik ook toen ik het ooit in een gris verleden heb gebruikt niet zo ervaren.
 
Ik doe ook bij de opstart wekelijks een beetje vlokvoer en na 4 weken rustig het bestand opbouwen en dat gaat altijd prima. Dus niet teveel vissen in een keer want dat belast teveel.

Of carbo zo schadelijk is voor bacterien dat weet ik niet want marcel heeft een keer gepost wat vissen, algen en bacterien kunnen hebben en ik weet nog wel dat met een gewone dosering vissen en bacterien daar niet snel last van hebben en dat heb ik ook toen ik het ooit in een gris verleden heb gebruikt niet zo ervaren.
Ja er zijn heel veel manieren, dat maakt opstarten heel verwarrend🙈🤣
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: truste!
      Terug
      Bovenaan