Algen, waterverversing en plantenvoeding

wfa

Member
Lid geworden
12 september 2020
Berichten
14
Leeftijd
67
Ik heb twee vragen over algen. Is het waar dat je van plantenvoeding, all in one planted-box sneller algen krijgt, en moet je als je deze plantenvoeding gebruikt elke week 50% water verversen? ik gebruik wel Co2.
 
Ik heb twee vragen over algen. Is het waar dat je van plantenvoeding, all in one planted-box sneller algen krijgt, en moet je als je deze plantenvoeding gebruikt elke week 50% water verversen? ik gebruik wel Co2.

Nee dat is niet waar. Wij gebruiken al een ruime tijd all in one van planted box, en dat gaat prima. Geen zichtbare alg bij normale omstandigheden.

Wij voegen 20ml/100ltr toe. Wij doen wekelijkse waterwissels tussen de 30 en 50%.

Ik dacht, maar volgens mij staat daar meer over op de verpakking/site, dat je bij 30ml/100ltr water wel 50% waterwissels moet doen wekelijks.
 
"...Is het waar dat je van plantenvoeding, all in one planted-box sneller algen krijgt..."
Sneller dan wanneer? Je begint met een vergelijking maar maakt deze niet af lijkt het.

en moet je als je deze plantenvoeding gebruikt elke week 50% water verversen? ik gebruik wel Co2.
Volgens mij is dat niet perse nodig. Maar je hebt je producten (waarschijnlijk) gekocht bij Planted-Box. Je kunt daar altijd terecht voor ondersteuning en zelfs coaching. :juggle:
 
Terug
Bovenaan