Wat is er nieuw

Algen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive78

Guest
Nu heb ik in mijn 7 week geleden opgestarte bak al bruinalg, dit komt waarschijnlijk dan door het opstarten.

Nu kom ik net thuis van een weekendje weg en zie ik op mijn bleheri baardalg zitten.
Ik had voor het weekend mijn spraybar van de achterwand naar de zijkant verzet. Maar toch beweegt de bleheri ook wel heen en weer dus zou daar dan toch wel stroming moeten zijn.
Heb net mijn continutest nieuwe vloeistof in gedaan en op de plek van de bleheri gehongen, aan de andere kant van de spraybar.

Heb net ook de waardes getest.
PH 7
KH 4
NO3 10
PO 4 3 a 4
NO2 0
GH 7
NH3 0

temp 27.3, dit door het warme weer.

Volgens een excelberkening die ik hier een keer heb ontvangen geeft hij dan een co2 van 11 aan. Volgens de PH/ KH tabel ook 11.9. Maar de continutest gaf wel groen aan, wil nu even afwachten wat hij nu doet na het vervangen van de vloeistof.



Ik voeg de EI methode toe volgens John.
82 gr no en 8 po4 op 500 ml water. Dan 20 ml op 100 liter water

Iemand tips?
Of als je nog meer info nodig hebt.
 
Dat is niet zo vreemd bij vers gestarte bakken dus ik zou me hier niet druk om maken. Als alles in balans is dan trekt dat normaliter wel weg. In het begin kun je door een wat verhoogde nh3/4 wel enkele algjes ontwikkelen. Je co2 is niet echt hoog en bij de EI mag die wel 20-25mg zijn als je ook co2 doseert.

De verlichting zou ik op 8-9 uuur houden.
 
maar hoe kan het dan zo zijn dat de co continumeter wel groen is. hij hangt er nu net een dik uur in, maar is al donker groen
 
Het mooiste is dat hij lichtgroen is. Maar het verkleuren kan dus enkele uren duren. Als het licht aangaat is hij vaak weer wat donkerder. Hier gaat de co2 2 uur voor het licht aangaat dus dan ook aan.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan