Wat is er nieuw

Algen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter superaatje
  • Startdatum Startdatum
S

superaatje

Guest
Hallo iedereen,
Ik heb een 60 cm aquarium en ik heb plots last van algen.
Ik heb dit aquarium nu ong. een maand en er zitten vuurgarnalen in en er komen later ook nog vissen bij.
Dit is de alg (Sorry voor onduidelijke foto)
524955_0_82_20160726_120606.jpg

837976_0_82_20160726_120611.jpg


IK denk dat het misschien komt door een te harde stroming door de filter maar ik kan hem niet stiler zetten.
Weten jullie misschien iets tegen deze algen?
Alvast bedankt.
 
Ga er eens met je hand doorheen. Neem je dan een kluitje draderige groene " zooi" mee?
 
Weet je de waterwaarden ook en heb je ook een gewone foto? Ik kan niet veel van de alg maken nu namelijk. Hoeveel uren heb je het licht aan?? Kun je de algen ook omschrijven misschien?
 
Het licht staat van 10 tot 19 uur aan
En het ziet er erg uit als heel dunne draadjes die samen een dikke zooi worden
 
De alg drijft op het wateroppervlak
 
Dat zal draadalg zijn denk ik. Zit het aan het oppervlak of door de hele bak?
weet je de waarden ook momenteel? Soms kun je door nh3/4 in de opstartfase een boost krijgen.
 
Yep, dacht ik al..draadalg.
Zoveel mogelijk blijven verwijderen.
Met een ruw stokje of een tandenborstel de "zooi" eruit halen.
 
Kan normaal ook komen door teveel of te lang belichten maar in een 60cm met standaard 15W zie je dat niet snel.
Denk dat je het licht naar 8 uur kan terugschroeven en als het kan de waterwaarden doorgeven.
Draadalg is een co2 tekort.
 
Je komt het wel vaker tegen in een pas opgestarte bak. Deze draait nu een maand en ook nog geen vissen erin die voor wat co2 kunnen zorgen.
Blijven weghalen en kijken hoe de situatie is met wat vissen erin binnenkort.
 
Daarom gaf ik al aan dat het wellicht door een boost komt van nh3/4 bij de opstart. Maar de waarden weten kan geen kwaad 😉.
 
Zou zoals je al zei best tgv de opstart kunnen zijn Peter 🙂.
 
Bedankt allemaal,
Het licht staat nu minder lang aan en zaterdag gaan de vissen er waarschijnlijk in.
Ook heb ik er een groot deel uitgehaald en ik ga de waterwaarden ook eens laten testen.
Bedankt!
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan