Algen?

Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Berichten
8,821
Leeftijd
23
Locatie
Glabbeek (België)
Beste mede-aquarianen,


Ondertussen heb ik meerdere keren bruine plekken op de ruit van mijn aquarium verwijderd, ze lijken op bruine algen.
Ik heb ook al gedacht aan opstart-algen? Zijn ze dat ook?

Ik heb geen recente foto's meer van de plekken, had ze allemaal al van de ruiten gepoetst.

Hieronder wel een foto voor wat verduidelijking, linksonder in de hoek is er een deeltje van te zien.

image.jpeg
 
Ja dat zijn de bruine oftewel de opstartalgen die je vaak ziet vlak na de opstart. Dit gaat vanzelf wel weer weg hoor en kan geen kwaad.
Het zijn diatomen.
 
Ja, mijn ouders waren al aan het panikeren en ze vonden het opslag al niet meer mooi, maar ik wist ook wel zeker dat het opstartalgen waren.
Dan toch maar even een topic geopend voor de zekerheid. ;)
 
Altijd goed om het even na te vragen hier.
Kunnen je ouders ook weer rustig slapen ;)

Ik heb dit ook op de ruiten, het is gelukkig super makkelijk te verwijderen.
Bij sommige was het na een paar weken weg en anderen heb ik er al maanden wat last wat en sommige bakjes hebben het helemaal niet.

I
 
Vragen kan nooit geen kwaad zoals je wel weet.
 
Ik wou gewoon even zeker zijn, en dan is dit hier de juiste plek. ;)
Dat zal dan altijd even de armen nat maken zijn en met een sponsje verwijderen. ;)
 
Vaak komt het ook snel weet terug hoor en is het meer een kwestie van geduld. Maar voor je ouders is het misschien geen gek idee om de ramen even mooi algvrij te maken;).
 
Klopt John. ;)
Enkel is het achter de planten niet al te makkelijk om de algen al dan niet algvrij te maken.
Ik weet niet als het kwaad kan als er af en toe wat blijft hangen als ik het niet gezien heb of dat ik er gewoon niet makkelijk/niet bij kan komen.
 
Normaliter gaat het vanzelf wel weg hoor. Als je het verwijdert komt het waarschijnlijk toch snel terug en dan is het een kwestie van geduld bij een net draaiende bak.
Misschien helpt het als je dat aan je ouders uitlegt;).
 
Tja John, je kent het.
Mensen die het niet willen begrijpen, een nadeel in de aquahobby. ;)
 
Terug
Bovenaan