Wat is er nieuw

Algeneter gezocht

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hippocampus
  • Startdatum Startdatum
H

Hippocampus

Guest
Hey,

Sinds dat mijn C. siamensis zijn gaan hemelen heb ik veel last van alg op de voorruit.
Waar ik nu flink voor moet boenen om het weg te krijgen.
Aangezien ik het liefst een biotoop gericht aquarium wil houden ben ik op zoek naar een betaalbaar l-nummer dat zoals de titel van dit topic al aangeeft algen eet. En hoopte dat iemand hier misschien een idee had?

Ik ben er van op de hoogte dat lang niet al deze l-nummers het doen, en weet zo verder niet welke l-nummers mij kunnen helpen met het ramen lappen.
Aangezien ik binnen 1,5 jaar overga naar een bak die om en nabij de 2 meter word, kan/mag het dus een wat groter wordend exemplaar zijn.

De bak die ik nu in bezit heb ik 91x42x55
Inhoud is 180liter.

mvg Timo
 
Ruiten schrappertje gaat 100 x sneller.
 
Dat begrijp ik, maar de bak is op dit moment sowieso erg leeg.
Het bestand momenteel is 3x Colomesus asellus, 3x Paracheirodon axelrodi 2x Corydoras Sterbai 1x Ancistrus cf. cirrhosus.
 
Een algeneter en algen eten... lol.

Zelden.

Poetsen en waarden op orde krijgen.
 
Van de Ottocinclus (of hoe die ook maar heet) is bekend dat die nog wel wat algen eet maar verder doen ze dat niet zo veel hoor.
 
w3bcr4wl3r zei:
Een algeneter en algen eten... lol.

Zelden.

Poetsen en waarden op orde krijgen.

Daarom vraag ik het ook, in de tekst staat aangegeven dat er veel het niet doen. Maar er zijn er zeker die het doen. 😛
 
jessicapilon zei:
Van de Ottocinclus (of hoe die ook maar heet) is bekend dat die nog wel wat algen eet maar verder doen ze dat niet zo veel hoor.

Bedankt voor de tip.
Even wat info verkrijgen over de soorten.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan