Wat is er nieuw

Algeneter saigon agresief

Keanu

Member
Lid geworden
8 januari 2025
Leeftijd
23
Ik heb een algeneter saigon in mijn bak zitten met een aantal andere vissen (borstelneus meerval, corys, gouden aal en een stervlek zalm)

Dit ging eigenlijk altijd goed alleen de laatste paar dagen zit deze algeneter de hele tijd mijn stervlek zalmen op te jagen.
Is dit erg?
Wat kan de reden zijn?
Als dit erg is wat is er aan te doen?

Ik durf niet te zeggen wat de reden is, ik weet welk dat e gelukkiger zijn met meerdere bij elkaar. Misschien een paar maatjes erbij halen en dan kijken of het stopt?

Hoe groot is de bak, en heb je misschien foto's van de vissen? Aangezien het (mij in ieder geval) nu niet 100% duidelijk is om welke soorten het gaat. 🙂

Het is een juwel vision 180L. En de vis op de steen is de (boos doener😂)
IMG_6934.jpeg
IMG_6935.jpeg

Thanks voor de foto's! Ik denk dat Nathalie gelijk heeft en dat het kan helpen als je er een groepje van maakt. Dan houden ze zich hopelijk wat meer met elkaar bezig dan met de andere vissen.

Maar het kan ook zijn dat het gedrag dan doorgaat. Ze kunnen vrij territoriaal zijn als ze een mooi plekje gevonden hebben. Ik zie hetzelfde gedrag bij sommige van mijn panda garra's; hoe groot een andere vis ook is, als hij door hun gebied zwemt krijgt hij een knal.

Ja het gekke is dus dat ze het alleen bij die stervlek zalm doen en niet bij de andere die ook in de buurt komen.
Maar al gaat die algeneter even achter die andere vis aan om zijn Territorium af te schermen is dat erg of kan je dit laten gaan en leren ze vanzelf met elkaar te leven?

Ja hoor, dat leren ze snel genoeg. Vissen zijn slim genoeg om niet iedere keer die lastpost op te zoeken. Voorwaarde daarbij is natuurlijk wel dat ze een plaats hebben in de bak waar ze naar toe uit kunnen wijken (geen andere lastpost, juiste stroming, juiste mate van beschutting etc.).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan