Wat is er nieuw

Algeneters en slakken gaan dood

• Onderwerp starter Onderwerp starter Timowp
  • Startdatum Startdatum
T

Timowp

Guest
Beste Jongelui,

Ik ben nieuw op dit forum. Maar ik en mijn familie hebben al ruim 30 jaar aquariums. Dus vanuit een goed punt ik heb enige ervaring.
Ik ben nu in het bezit van een 125 liter aquarium. Ik heb maanden geleden last gehad van algen nadat ik de filter heb schoongemaakt. Hier voor algexit gebruikt wat werkte. Maar dat is inmiddels al ruim 3/4 maanden geleden. Maar nu gaat elke algeneter en zelfs een Labeo bicolour gaat dood nu net als de weinige slakken. Iedere week wordt minimaal 20 liter water ververst. Wat is er mis met het aquarium. De algeneters en de Labeo Bicolour werden bijgevoerd maar dat maakte niks uit.

Zou de bak helemaal leegmaken, en opnieuw beginnen.

Nou, dat is wel heel rigoureus Bertus, met de summiere info die we nu hebben. En mogelijk niet eens een oplossing.

Timowp, we horen hier altijd graag zoveel mogelijk info. Waterwaardes bijvoorbeeld, temperatuur, maar ook wat verder de bewoners zijn. Wat voor slakken gaan er dood, hoe gaan de vissen dood? Waren ze heel dun ofzo?

Afijn, gooi alles neer. Of het een antwoord oplevert weet je nooit, maar er zijn hier vast mensen die opties kunnen noemen.

Easy-life geeft zelf aan dat hun product onschadelijk is voor slakken en/of garnalen. Ze prententeren en veilig product te hebben. Hield je je aan de dosering? Ze geven een wekelijkse dosering aan wat ik persoonlijk altijd een nadeel vind. Zelf zou ik, hoewel ik dat goedje liever niet gebruik, gaan voor een dagelijkse dosering. Omrekenen dus.

Groet,
Ben.

Is 20 liter (ja, minimum, heb het ook gelezen) verversen per week met een 125 l bak ook niet wat weinig?

Nu ja, we kennen je visbestand niet, noch welke filtercapaciteit je bezit.

Een bicolor is ook een algeneter, ik denk dus sowiezo dat het te maken heeft met de algen in de bak, welke namelijk door alle dode dieren werden aangevreten...
Zou het mogelijk kunnen zijn dst de algen giftig waren?

Het topicstaat trouwens bij levendbarenden, de meeste levendbarenden zijn ook algeneters, dus als ts veel levendbarenden heeft zouden die ook vergiftigt moeten zijn, wat niet het geval lijkt te zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan