Algenprobleem

Niels22

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Berichten
86
Leeftijd
21
Dag allemaal,

Ik heb nu zo'n 6 maanden mijn aquarium en alles gaat goed. Sinds een week heb ik dit soort alg een beetje en wordt de buitenkant van mijn pomp best vies. Ik was vorige week vergeten mijn vloeistof voor plantengroei toe te voegen, zou dit de reden kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • 20210709_175259.jpg
    20210709_175259.jpg
    388.1 KB · Weergaven: 104
Zover ik het inschat is dat wat baardalg en dat zit volgens mij ook op enkele blaadjes op de plant tegen de filter aan. Vaak tbv een co2 tekort of slechte circulatie en bovenin valt meer licht en zal dat sneller optreden.
 
Zover ik het inschat is dat wat baardalg en dat zit volgens mij ook op enkele blaadjes op de plant tegen de filter aan. Vaak tbv een co2 tekort of slechte circulatie en bovenin valt meer licht en zal dat sneller optreden.
Ah oké, zou het een oplossing zijn om minder water erin te doen of de lamp deels te bedekken met bakpapier? Dit deed ik bij mijn vorige aquarium toen ik draadalg had, was binnen één dag weg. Heb momenteel vier planten. Morgen ga ik in ieder geval wat nieuwe planten halen en oude vervangen. Nog tips om baardalg tegen te gaan?
 
Als je minder licht hebt dan neemt de vraag naar co2 af en dat kan soms helpen maar de planten moeten wel tegen minder licht kunnen en ik ken je plantenbestand zo niet.
Heb je een totaaltje van de bak?
 
Als je minder licht hebt dan neemt de vraag naar co2 af en dat kan soms helpen maar de planten moeten wel tegen minder licht kunnen en ik ken je plantenbestand zo niet.
Heb je een totaaltje van de bak?
 

Bijlagen

  • 20210504_113528.jpg
    20210504_113528.jpg
    601.8 KB · Weergaven: 98
Om wat voor bakje gaat het hier?
 
Om wat voor bakje gaat het hier?
Vrij simpel aquarium. 70L met 7 neon tetra's, 7 gloeilicht tetra's (als ik het goed heb), 3 zwaarddragers en 1 algeneter. Is een oude foto dit.
 
Even los van je probleem, die Zwaarddragers zitten te klein hoor in zo n bakje van ik denk 60cm.
 
Terug
Bovenaan