algexit easylife

D

dalton

Guest
met het opgestarten van mijn aquarium ben ik meteen begonnen met heel veel baardalg (zat al in het aquarium , was nl niet nieuw) nu ben ik toch maar begonnen met algexit. als de algen verdwenen zijn moet ik als het goed is zonder dit middel kunnen.dit omdat ik de waterwaardes, verlichting, plantenvoeding en co2 goed in de gaten ga houden. alleen vraag ik mij af of de mos-ballen bestand zijn tegen algexit. die heb ik er nu maar even voor de zekerheid uitgehaald,

mvg

rob
 
Mosbal is ook een alg, he.

Dus goed gedaan.
 
een paar uur na toevoegen is het water wel wat `mistig`geworden, is dat een bekend verschijnsel, vissen doen het goed

mvg

rob
 
Ik zou Carbo hebben gebruikt tegen die algen. Dat wat je nu gebruikt wil ook weleens planten aantasten namelijk. Daar hoor je diverse geluiden van en niet alle planten waarderen Algexit.
Baard en penseelalg kun je prima inspuiten met een injectiespuitje of als het droog staat insmeren met een klein kwastje.
 
OK ik heb wel gelezen dat carbo ook goed werkte, maar ik dacht ik heb al co2, ik doseer met algexit iets minder dan de aanbevolen dosering, ik hoop dat het goed gaat, gr Rob
 
Er zijn ook natuurlijk leden en mensen met goede resultaten met Algexit, maar soms hoor je dat bepaalde planten er een klap van kunnen krijgen.
In carbo zit een stof dat de alg dus dood en is iets anders dan co2. Het is meer een co2 vervanger.
 
Met mosbal terug in heb je ook de alg terug vrees ik
beste groet
Christa
 
Wij hebben in de garnalenbakjes ook een mosbal liggen maar dat geeft niet alg in de rest van de bak moet ik zeggen.
 
Ik denk dat ze bedoelde dat de baardalg misschien aan de mosbol gehecht zit..
Mosbol-alg schijnt ook te kunnen gaan woekeren maar zoals ik het begrijp komt dat inderdaad maar zelden voor.
 
Dat zou kunnen Mark. Zelf heb ik met mosbollen deze ervaring nog niet gehad.
 
Terug
Bovenaan