Wat is er nieuw

Alle ideen welkom...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeepke
  • Startdatum Startdatum
J

Jeepke

Guest
Hallo medeaquarianen,

Ik zal me even voorstellen , ik ben lenny woonend te antwerpen . Ik heb in de loop van deze 10 jaar vele aquariums gehad met verschillende biotopen,vissen,planten nu heb ik besloten om mijn aquarium collectie in te dunnen en hiervan met alle ervaring die ik heb geleerd qua samestelling van bewoners enzovoort dit allemaal samen te steken in 1 bak zeg maar het uiteindelijke resultaat van wat ik heb geleerd en om het wat spannend te maken zou ik het wat moeilijker willen maken voor mijzelf en hiervan een asuascaping planten bak wil maken , nu waarom wil ik dit ? Omdat dit me toch een uitdaging lijkt in mijn ogen omdat ik nog niet veel ervaring heb gehad met co2 en qua alles omtrend planten en dit leek me toch mooi om te doen dan . Maar nu is mijn vraag voor jullie welke bak lijkt in jullie ogen de moeite waard om te kopen ? Nadelen,voordelen etc ? Waarom vraag ik dit ? Omdat ik heb altyd juwel gehad nu vind ik de modellen qua maten en keuze niet veels naar mijn zin ... zoals heel hoge bakken en een mooie diepte hebben zij niet echt , wel de lido reeks maar deze vind ik ietswat te klein in hoogte en diepte ... hebben jullie nog iets waar jullie van denken dat het de moeite waard is ? Alle ideen zijn welkom .
Ik heb ongeveer een maximum budget voor aquarium en bak tot 550 euro ,
Hij mag niet langer dan 1.10 m zijn niet dieper dan 0.80 m en hoogte kan tot 3m.
Ook co2 sets die jullie aanbevelen omdat ik hier niet veel ervaring mee heb weet ik niet wat de beste keuze is ... je hebt zoveel keuzes... het liefst zou ik voor een drukfles gaan maar welke ? Budget is om en bij de 300 euro maar lager mag uiteraard ook .
Liefst werk ik met een binnenfilter maar uitzonderingen kunnen gemaakt worden .....
Alle ideen welkom omtrend deze vragen .

Alvast bedankt en laat jullie gaan .

Hallo medeaquarianen,

Ik zal me even voorstellen , ik ben lenny woonend te antwerpen . Ik heb in de loop van deze 10 jaar vele aquariums gehad met verschillende biotopen,vissen,planten nu heb ik besloten om mijn aquarium collectie in te dunnen en hiervan met alle ervaring die ik heb geleerd qua samestelling van bewoners enzovoort dit allemaal samen te steken in 1 bak zeg maar het uiteindelijke resultaat van wat ik heb geleerd en om het wat spannend te maken zou ik het wat moeilijker willen maken voor mijzelf en hiervan een asuascaping planten bak wil maken , nu waarom wil ik dit ? Omdat dit me toch een uitdaging lijkt in mijn ogen omdat ik nog niet veel ervaring heb gehad met co2 en qua alles omtrend planten en dit leek me toch mooi om te doen dan . Maar nu is mijn vraag voor jullie welke bak lijkt in jullie ogen de moeite waard om te kopen ? Nadelen,voordelen etc ? Waarom vraag ik dit ? Omdat ik heb altyd juwel gehad nu vind ik de modellen qua maten en keuze niet veels naar mijn zin ... zoals heel hoge bakken en een mooie diepte hebben zij niet echt , wel de lido reeks maar deze vind ik ietswat te klein in hoogte en diepte ... hebben jullie nog iets waar jullie van denken dat het de moeite waard is ? Alle ideen zijn welkom .
Hij mag niet langer dan 1.10 m zijn niet dieper dan 0.80 m en hoogte kan tot 3m.
Ook co2 sets die jullie aanbevelen omdat ik hier niet veel ervaring mee heb weet ik niet wat de beste keuze is ... je hebt zoveel keuzes... het liefst zou ik voor een drukfles gaan maar welke ? Budget is om en bij de 300 euro maar lager mag uiteraard ook .
Liefst werk ik met een binnenfilter maar uitzonderingen kunnen gemaakt worden .....

Vergeten te melden liefst onderkast erbij gerekend ...

Hallo medeaquarianen,

Ik wil geen reklame maken hoor. Maar hier in dit dorp (Hoogerheide vlakbij Antwerpen) zit een leuke aqua zaak. Bubbels bv. Komen ook veel Belgen.
Dus is wellicht leuk om eens te kijken. Ze hebben veel Aquatlantis staan. Heb deze zelf ook.
Mooie bakken, goed afgewerkt, LED verlichting. Mooi meubel in diverse uitvoeringen.

Ik wil geen reklame maken hoor. Maar hier in dit dorp (Hoogerheide vlakbij Antwerpen) zit een leuke aqua zaak. Bubbels bv. Komen ook veel Belgen.
Dus is wellicht leuk om eens te kijken. Ze hebben veel Aquatlantis staan. Heb deze zelf ook.
Mooie bakken, goed afgewerkt, LED verlichting. Mooi meubel in diverse uitvoeringen.

Danku zal hier zeker eens binnenspringen .

Hoogte tot 3 meter?? 😱
Als je plantjes wilt doen groeien op dergelijke dieptes heb je wel een echt goede lamp nodig denk ik... 😀😀

Heb je al overwogen om een bak te laten maken op maat en dan zelf voor een onderkast te zorgen (zelfbouw of een bestaand meubel)?
Ik denk dat dit wel moet lukken met jouw budget en dan ben je niet gebonden aan standaard afmetingen.

Voor minder dan 300 vind je zeker een complete set hoor.
Op het forum in de rubriek CO2 vind je vrij veel info en links. Je kan daar ook een topic openen met je specifieke vragen als je zaken niet kan vinden.
Je kan een complete set kopen of alles afzonderlijk kopen, kijk bvb eens op CO2art

Als je een beetje zoekt vind je een fles van 2kg voor ongeveer €60. Een tweede reservefles is altijd handig.

Ik zou een uitzondering maken en voor een buitenfilter gaan: werkt zeer makkelijk, meer filtervolume en minder techniek in je bak...
maar dat is persoonlijk... 😉

tja mischien duik lessen een aanrader bij deze hoogte :juggle:😀😀

maakt niet uit. Kies gewoon iets. Ik vind Aquatlantis wel net iets mooier dan Juwel, of bak op maat,... echt je eigen keuze en volgens eigen prijsvergelijk. Hoe hoger de bak, hoe meer je rekening moet houden met iets betere regeling van lichtverdeling op lager geplaatste planten, en ja een drukfles heb je altijd he, als je met CO2 werkt. Planten op hout in hogere regio's van de bak verhogen de lichtintensiteit op de plant, en wordt wel vaker gedaan bij aquascaping, uiteraard ook vanuit mooi visueel standpunt. Wat CO2 betreft : Ik ben zelf overgeschakeld van een automatisch geregeld CO2 systeem met pH sonde naar een gewone drukfles, zonder regeling, enkel met een drukreduceerventiel en fijnregeling op timerschakelaar. Ik zorg gewoon dat ik niet te veel CO2 toevoeg op deze manier, en zet deze af als het licht niet brand op basis van timer, en dus niet op basis van een pH regelsysteem en pH sonde. Dit scheelt u een paar 100 euro aan aankoop van het pH regelsysteem, en een 70 euro per jaar of om de paar jaar aan telkens een nieuwe pH sonde, en het systeem werkt gewoon simpeler, je hoeft je geen zorgen te maken over anti-retourklepjes op je regeling, of proper houden van sondes. Je kan best met het nodige gezonde verstand op deze manier CO2 bijregelen zonder risico's. Succes ermee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan