Wat is er nieuw

Alle mogelijke opstartbeestjes aanwezig

Tessahol99

Well-known member
Lid geworden
11 februari 2019
Berichten
579
Leeftijd
25
Locatie
Ede, Nederland
Hallo!

Ik was vandaag naar mijn nieuwe aquarium te kijken en er zwemt en kruipt echt vanalles door mijn aquarium!

Witte wormpjes over het glas (geen driehoek kopjes), kronkelende wormpjes in het water, anemoon achtige beestjes op het glas en op de stenen, en kreeftachtige witte beestjes ook op het glas.

Kunnen deze beestjes kwaad? Zo ja, wat kan ik er tegen doen? Ik heb 1 filmpje van de wormpjes:

 
Je video werkt niet maar in de regel zie je dit vaker bij de opstart hoor. Zijn die anemoonachtige beestjes Hydra? Heb je al vissen in de bak want die eten deze plagen meestal wel op. Pas wel op dat het geen plaag gaat worden.
 
Je video werkt niet maar in de regel zie je dit vaker bij de opstart hoor. Zijn die anemoonachtige beestjes Hydra? Heb je al vissen in de bak want die eten deze plagen meestal wel op. Pas wel op dat het geen plaag gaat worden.

Ik denk wel dat dat hydra is iid. Er zitten nog geen vissen in de bak, ik wou bubbel pas toevoegen als ik de nieuwe planten binnen had. (Maandag)
 
Ik neem aan dat je nog niet voert zonder vissen dus dat zal niet de oorzaak zijn. Waarschijnlijk heb je deze plagen meegekregen met nieuwe planten.
 
Ik zou er niks aan doen. Ik had ook van alles rondkruipen in mn opstart periode. Van wormen tot zelfs een waterpissebed. Alles is vanzelf weggegaan.

Ooit ook eens teveel tubifex gevoerd, bleef zich ook een tijdje uitbreiden, totdat de kuhlis het in de gaten kregen (;
 
Dat ben ik met de laatste poster eens en ik zou even afwachten hoe het eea zich ontwikkeld.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan