Alleen de guppen dood?


S

Sanne Wolffenbuttel

Guest
Hallo,

We hebben guppen, kooiguppen, vlam tetra's, kegelvlekbarbelen, kardinaaltetra's, plaatjes, 2 corydors en een algeneter. ook hebben we slaketende slakken want we werden gek van de kleine slakjes.

De guppen hadden we voor de kleur, dat vrolijkte het aquarium zo leuk op. ook kregen die kleintjes, maar inmiddels zijn alle guppen op 2 na allemaal dood! Ook de dure kooiguppen... de kleintjes hebben het ook niet overleefd.
alle andere soorten vissen overleven het wel, dus nu was mijn vraag, kunnen jullie me vertellen wat er misschien aan de hand zou kunnen zijn dat de guppen het niet overleven?
Ze waren wel goed in verhouding, meerdere vrouwtjes op mannetjes etc. ze hadden geen vinrot.
en we hebben ze bij meerdere verschillende winkels gehaald.

We zijn een beetje ten einde raad en hopen dat alle andere vissen het wel overleven.

Bekijk media item 1091Bekijk media item 1094Bekijk media item 1092Bekijk media item 1093Bekijk media item 1095
 
Hoelang hebben ze in je bak gezeten? Juist bij de Guppen uit de winkel kun je soms problemen krijgen doordat deze niet echt sterk meer zijn en daar zijn al vele topics over geweest. Het beste is om deze bij een erkende kweker (hobbykweker) te halen.
Daarbij loop je nog eens de kans op kruisbesmetting als je de vissen uit verschillende winkels haalt.
 
Heb je recent nieuwe Guppen gekocht.? Guppen kunnen bepaalde parasieten bij zich hebben waar ze zelf geen last van hebben maar dodelijk is voor andere Guppen. Dit heet kruisbesmetting.

Ook zijn Guppen uit Winkels producten van zware inteelt. En worden ze groot gebracht in water wat blauw ziet van de medicatie. Echt sterk zijn ze niet meer. Sterker nog het is een moeilijker te houden vis dan een Discus.

Deze Guppen doen het alleen nog goed in bakken die zeer schoon zijn. En vrij warm, zo rond de 26/27 graden.

Vergeet ook niet dat Guppen een voeding nodig hebben met een hoog plantaardig gehalte. Met een standaard vlokvoer doe je deze vissen tekort.
 
Deze Guppen doen het alleen nog goed in bakken die zeer schoon zijn. En vrij warm, zo rond de 26/27 graden.

.
Bij mij doen ze het prima in mijn tuinaquarium hoor.
En die is alles behalve schoon en warm.
Temperatuur tussen de 14 en de 25 graden.
Uiteraard al naar gelang het weer.

Ze doen het prima.
Ik heb zelfs al jongen gehad.
 
Bij mij doen ze het prima in mijn tuinaquarium hoor.
En die is alles behalve schoon en warm.
Temperatuur tussen de 14 en de 25 graden.
Uiteraard al naar gelang het weer.

Ze doen het prima.
Ik heb zelfs al jongen gehad.
Dan heb je geluk. ;)

Eind mei kocht ik zeven Guppen in een winkel voor een aquarium wat eigenlijk aan alle voorwaarden voldeed. Na enkele dagen had ik er echter nog 1 over! Deze zit nu in een vijvertje en doet het perfect.

Uitzonderingen hou je altijd. Maar optimaal houdt je ze onder de eerder gestelde voorwaarden.
 
Hmmja.
Heb ik geluk of had jij pech.
Da's de vraag, natuurlijk.

Als ik een paar keer pech heb met mijn auto is dan gelijk dat merk auto slecht?
 
Ga er maar vanuit dat de meeste guppen tegenwoordig kansarm zijn :)

Verhalen over stervende/zieke guppen ect hoor & zie je regelmatig langskomen... net als bij de veel te ver doorgekweekte discus vissen ect.
 
Ja.
Google leert je wat dat betreft een hoop.

Wat me opeens doet afvragen: Hoe zou de oer-gup eruit gezien hebben?
 
Ja.
Google leert je wat dat betreft een hoop.

Wat me opeens doet afvragen: Hoe zou de oer-gup eruit gezien hebben?
De wildvorm Gup wordt nog door vele liefhebbers gehouden. Ook ik heb zo een stam gehad, afkomstig uit Suriname.

Op dit filmpje op Youtube kun je ook wildvorm Guppen zien:
 
Mooi filmpje!
Dank je wel.
 
Guppen uit de meeste winkels zijn inderdaad vaak heel zwak.
 
Hier een filmpje van guppen in het wild:

Ga er maar vanuit dat de meeste guppen tegenwoordig kansarm zijn :)

Verhalen over stervende/zieke guppen ect hoor & zie je regelmatig langskomen... net als bij de veel te ver doorgekweekte discus vissen ect.
Ik hoor dat vaker, dat guppen van ellende neer vallen. Ik herken dat helemaal niet. Die beesten zijn bij mij niet dood te krijgen. En maar door blijven vermenigvuldigen.
 
Ik hoor dat vaker, dat guppen van ellende neer vallen. Ik herken dat helemaal niet. Die beesten zijn bij mij niet dood te krijgen. En maar door blijven vermenigvuldigen.

Dat kan zeker, dan heb je het geluk dat je vissen uit een sterke stam te pakken hebt.
Een goede kweker probeert ook een sterke stam te houden.

De doorsnee huis, tuin & keuken aquariaan haalt ze echter bij de petsplace om de hoek, en dan weet je nooit wat je koopt.

Heeft naar ik begrijp ook te maken met het water waar ze in worden gekweekt (in die kweek vijvers in Azie ect), die schijnen bol te staan van de medicatie. als je dat generatie na generatie hebt kan dat nooit bevordelijk zijn voor gezondheid van de vissen. de ellende komt dan pas als ze uit deze medicatie poel worden gehaald en in "gewoon" water worden geplaatst.
 
Ik koop de guppen ook bij een Pets Place om de hoek, om eerlijk te zijn.
 
Ik ook.
En het gaat om het aquariummannetje aldaar.
Als díe verstand van zaken heeft, en getuige allerlei oorkondes van aquariumwedstrijden alsmede de adviezen die hij geeft heeft hij dat, heb ik er wel vertrouwen in.

Hij werkt er ook al 100 jaar.
Van ver voor de tijd dat het Pet's Place heette.
Ik neem toch aan dat hij wel weet waar hij goede vissen moet bestellen.

Zeggen dat Pet's Place geen goede vissen verkoopt vind ik te kort door de bocht.
 
En veel dierenwinkels hebben dezelfde groothandel, namelijk Ruinemans. Die handelen toch wel in goede vissen?
 
Ik heb even op hun site gekeken.
Ze leveren zowat door heel Nederland en de rest van Europa.
(Ook mijn aquariummannetje staat op het kaartje.)

Dat bereik je niet door slechte kwaliteit te leveren, dunkt me.
 
dsc02614.jpg.jpg
 
Hebbu ook vissies? :br:
:r
 

Terug
Bovenaan