Wat is er nieuw

Alleen maar vrouwelijke baby guppen? En wanneer krijgen ze meer kleur? Welke soort is het?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Op 7 Mei zijn er baby guppen geboren bij mij. Ze groeien hard en beginnen nu twee Zwarte rondjes/stipjes te krijgen. Een boven aan de staat en een onder. De moeder is een yellow cobra en ik verwacht dat deze ook zoiets zullen worden. Wanneer beginnen ze echt kleur te krijgen? En voor zover ik kan zien zijn het allemaal vrouwtjes, want ze hebben allemaal een best grote, driehoekige aars vin. Is dit mogelijk?

Ja dat zou zomaar kunnen.
Meestal beginnen ze na 2 maanden wel wat kleur te krijgen.

Ik hoop wel dat je ze op den duur ergens kwijt komt want gup(kleurslag)kruisingen wil helaas bijna niemand hebben.
Of je moet ze zelf willen houden natuurlijk.

Het gonopodium kan zich ook wat later ontwikkelen, ik heb ook altijd alsof het lijkt alsof er alleen maar vrouwtjes zijn. Wacht het af en geef ze goed te eten dan komt het wel goed.

Vrouwtjes hebben een donker stipje boven de aarsvin. Dit is al na 2 dagen zichtbaar.

Is dat donkere stipje soms ook niet inzicht in de darmen met ontlasting? Aangezien de baby guppen soms wat doorzichtig zijn. Ik probeer ze daar ook aan te herkennen maar na een paar weken trekt dat donkere stipje weg en begint er kleur op het hele lichaam te komen en blijkt het een mannetje te zijn.

Kan wezen dat ik het dan verkeerd heb ingeschat maar vroeg me dit wel af.

Ik denk datje het dan verkeerd in ziet of zo. Als ik geslachten vroegtijdig scheid op deze manier heb ik het nooit fout.

Moet wel zeggen dat ik dat al doe vanaf 1994. 😉

Dat zal dan wel inderdaad 😛.

Ik moet nog veel oefenen dan..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan