Wat is er nieuw

Alleen nog baardalg op prachtig stuk hout ...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Asti
  • Startdatum Startdatum
A

Asti

Guest
Wat maandjes geleden zat de hele bak vol draad- en baardalg. Inmiddels is de boel weer in balans (jeee!), alleen zit er nog baardalg op een prachtig stuk wortelhout. Het groeit niet erger maar het staat natuurlijk wat slordig. Als ik het er af pluk komen er stukken hout mee af.

Wat zal ik doen? Laten zitten of toch maar er uit? En dan wegdoen of proberen schoon te maken?

Het was best een prijzig stuk ook vanwege het formaat ...
 
Stuk hout eruit halen en grondig poetsen zou ik doen .
Heb ik trouwens dit weekend ook gedaan hoor .
 
  • Leuk
Waarderingen: Asti
Ik zou het er ook afboenen en desnoods nog even insmeren met wat carbo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Asti
Ok, doe ik dat. En dan laten uitdrogen zodat hopelijk echt alles dood gaat? Of gewoon ploep er weer in?
 
Ik doe het er altijd gelijk weer in moet ik zeggen. Ik doe wat je mag doseren per dag in een potje en met een penseel strijk ik het hout gewoon in.
 
Ik moet het hout regelmatig schoonmaken, gewoon met een ligt staalborsteltje, en tijdens de waterwissel behandel ik de hogere stukken die droog komen te liggen met Carbo, na de schoonmaak gaat het hout er gelijk met de plons methode weer in 😀
 
Zelf doe ik het vaak met een schuursponsje en eventueel schraap ik er wat af met een broodmes zodat het mooi schoon is. Maar dat doe ik hooguit 2x per jaar .
In de regel is even afschrobben genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Asti
Done! Uiteraard viel er een kuhlii uit toen ik het optilde (nog in de bak gelukkig). Hout goed geschrobd, ziet er veel beter uit.

Vanavond alleen deel twee, want ik ben niet tevreden over hoe het nu staat. De vallisneria overheerst nu erg, blijkbaar duwden de takken het eerst wat weg voor het raam.

Zaterdag komen de rio's dus wil voor die tijd toch wel uitgerommeld zijn!
 
Even kijken of een foto uploaden werkt.

20171128_205750.jpg
 
De foto is geplaatst dat is goed, de vraag is of je deze in miniatuur of als volledige afbeelding wilde hebben, bij plaatsen is de directe optie miniatuur, maar als je op volledige weergave drukt komt deze groot in beeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Asti
Zo dan! Ik doe vrijwel alles via mobiel en had die optie nog niet ontdekt, dank. Hierbij dus mijn chaos bakje. Zal binnenkort een fotoalbum beginnen 🙂

20171128_205750.jpg
 
leuk bakje
De bak ziet er best wel groot uit? het is zeker geen 30x30x30 bakje ofwelsoms?
 
  • Leuk
Waarderingen: Asti
leuk bakje
De bak ziet er best wel groot uit? het is zeker geen 30x30x30 bakje ofwelsoms?

Juwel Lido 200. Zo'n 70 x 50 x 50 geloof ik. Aardig wat volume alleen geen zwemmeters ... en als ik wat op de bodem wil doen heb ik kroos in m'n oksels 😀
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan