Wat is er nieuw

Alleen Platy mannetjes bij elkaar,...kan dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fishy303
  • Startdatum Startdatum
F

Fishy303

Guest
Er komen o.a. Platy's in mijn Lido 120.

Nu vroeg ik me af of alleen mannen wel kan en of dat goed samen gaat of niet?

Hoeveel mannen moet je minimaal hebben zodat ze elkaar met rust laten en geen ruzie gaan maken of elkaar opjagen/weg jagen?

Het natuurlijkste is het niet maar je wil geen jongen denk ik. Zover ik weet kun je dat wel doen maar moet je meerdere mannen nemen om zo de "agressie" wat te kunnen verdelen. Maar ik ben geen echte kenner dus wacht even andere leden af.

Ik zou het niet doen.

Als je 2 of 3 mannen hebt dan zal de dominante de andere net zolang opjagen tot ze dood zijn, en bij een stuk of 6 mannen heb je dit gedrag niet. Maar dan moeten er wel vrouwen bij zijn!

Als je geen vrouwen hebt zal je niet alleen toch te maken krijgen met enige agressie maar ze kunnen ook niet paren wat toch hun natuurlijke driften zijn.

Vrouwtjes alleen gaat prima zonder mannen en omdat ze niet vaak zullen bevallen worden ze vrij oud.

Temperatuur 22 graden en hoofdzakelijke plantaardige voeding zoals Guppy of Malawi vlokken.

Als ik vrouwtjes zou nemen dan heb je de kans al dat ze bevrucht zijn en zullen bevallen in mijn aquarium.
Dat uitvangen gaat erg lastig worden.
Dus daar begin ik liever niet aan.

Dus een groepje van bijvoorbeeld 7 of 8 jonge mannetjes ( alleen mannen) gaat ook niet samen denk je?

Vind het erg lastig wat ik nu moet kiezen.

Vaak eten Platy's hun eigen jongen ook op. En als je wat Rouwtetra's zou nemen zal er helemaal niets overblijven.

Alleen mannen zou ik niet doen. Ze kunnen hun natuurlijke gedrag niet vertonen en zijn daardoor gefrustreerd.

De afgelopen jaren heb ik met Rouwtetra's maar ��n Platy jong overgehouden. Lieten ze er maar vaker een paar over. 😉

Stel dat ik bijvoorbeeld toch voor een combi ga van mannen en vrouwen,....

Welke samenstelling is dan het beste om te doen?

Botia zei:
Ik zou het niet doen.

Als je 2 of 3 mannen hebt dan zal de dominante de andere net zolang opjagen tot ze dood zijn, en bij een stuk of 6 mannen heb je dit gedrag niet. Maar dan moeten er wel vrouwen bij zijn!

Als je geen vrouwen hebt zal je niet alleen toch te maken krijgen met enige agressie maar ze kunnen ook niet paren wat toch hun natuurlijke driften zijn.

Vrouwtjes alleen gaat prima zonder mannen en omdat ze niet vaak zullen bevallen worden ze vrij oud.

Temperatuur 22 graden en hoofdzakelijke plantaardige voeding zoals Guppy of Malawi vlokken.

Oeps, dan had ik het dus verkeerd begrepen in een ander topic van je Botia. Ik dacht dat bij een stuk of 6 de agressie beter verdeeld zou zijn en dit dus wel kon. Maar ook dan moeten er dus vrouwen bij begrijp ik.
Dit alles is ook de reden dat ik geen levendbarenden heb 😉 .

Dan ga ik gewoon voor een combi van mannen en vrouwen.

Maar wat is dan de beste verdeling om te doen?

Twee mannen op vijf vrouwen?

Of ��n man op drie vrouwen?

Twee mannen samen gaat dus niet.

Ik zou een man doen op een aantal vrouw naar keuze.

Botia zei:
Twee mannen samen gaat dus niet.

Ik zou een man doen op een aantal vrouw naar keuze.

Ok, duidelijk 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan