Jippiejojo
Member
- Lid geworden
- 9 juni 2020
- Leeftijd
- 45
Wie helpt mij de knoop doorhakken? Ik wil graag beginnen met een aquarium, maar twijfel ontzettend tussen een 60 en 80 cm. Juwel primo 70 of Juwel primo 110 heb ik op het oog.
Inmiddels heb ik me een beetje ingelezen. Als ik het goed begrijp zijn de waterwaarden makkelijker stabiel te houden in een 80 cm en is het gewoon een prettiger huisvesting voor je vissen. Waar mijn twijfel zit: ik vind zo'n 80 cm bak nogal intimiderend
Een bak met meer dan 100 liter water in m'n huiskamer! Dan ziet 60 cm er wat toegankelijker uit.
Het visbestand dat ik voor ogen heb zijn volgens mij echte 'beginnersvissen', maar wil graag zo makkelijk mogelijk beginnen:
- corydoras
- platy's
- tetra's
- garnalen
- ancistrus (alleen als ik voor 80 cm ga)
Hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor het meedenken!
Inmiddels heb ik me een beetje ingelezen. Als ik het goed begrijp zijn de waterwaarden makkelijker stabiel te houden in een 80 cm en is het gewoon een prettiger huisvesting voor je vissen. Waar mijn twijfel zit: ik vind zo'n 80 cm bak nogal intimiderend
Een bak met meer dan 100 liter water in m'n huiskamer! Dan ziet 60 cm er wat toegankelijker uit.Het visbestand dat ik voor ogen heb zijn volgens mij echte 'beginnersvissen', maar wil graag zo makkelijk mogelijk beginnen:
- corydoras
- platy's
- tetra's
- garnalen
- ancistrus (alleen als ik voor 80 cm ga)
Hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt voor het meedenken!