Almere (NL) - Tropivis


P

pl3xan

Guest
Vanochtend bij deze redelijk nieuwe winkel geweest (actief sinds mei) en wat een ervaring was dat!

De winkel wordt gerund door pa en zoon. Enorm aardige mensen die echt de tijd nemen om van alles over hun winkel te vertellen en natuurlijk over de dieren.

De dieren en gelijk de bakken zien er echt goed uit. De vissen hadden mooie kleuren echt perfect onderhouden. Echt 2 mannen met hart voor de zaak. De prijzen zien (voor zover ik kan bepalen) er eerlijk uit zonder poespas.

Plus punt was ook de koffie en thee tafel wat altijd fijn is :)

De webwinkel is nog in opbouw en dus nog niet toegankelijk. Maar ook de website www.tropivis.nl is duidelijk en staat al veel informatie op.

Dit gaat mijn go-to winkel worden en de 50km die ik er voor moet rijden zeker waard!
 
Jammer dat deze zaak de deuren gaat sluiten.
 
Inderdaad erg jammer. Dit was nog 1 van de 2 'echte' aquariumwinkels in mijn dorp Almere :)

We hebben de sprookjeswinkel gelukkig nog (Aqua-Ferrytale) maar dit zaakje was altijd prima, aardige mensen en altijd super schoon. Wellicht had ik eerder een review moeten schrijven want nu is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Als hij morgen nog open is ga ik wel even een kijkje nemen.
 
Inderdaad erg jammer. Dit was nog 1 van de 2 'echte' aquariumwinkels in mijn dorp Almere :)

We hebben de sprookjeswinkel gelukkig nog (Aqua-Ferrytale) maar dit zaakje was altijd prima, aardige mensen en altijd super schoon. Wellicht had ik eerder een review moeten schrijven want nu is het een beetje mosterd na de maaltijd.
Als hij morgen nog open is ga ik wel even een kijkje nemen.

Hetis jammer dat er weer een zaak dicht gaat.

Als je toch gaat kan je kijken of ze ook een jbl e1502 hebben?
 
Hetis jammer dat er weer een zaak dicht gaat.

Als je toch gaat kan je kijken of ze ook een jbl e1502 hebben?
Ik wil voor de zekerheid even kijken maar ik dacht dat zij alleen Superfish filters verkochten. Zowel de intere als de externe potfilters welke mij op het eerste gezicht gewoon een rebranding van de SunSun filters lijkt.
JBL zie ik bijna nooit meer in de kleinere winkels, slechte marges voor de bedrijven en internet is een te grote concurrent vrees ik. Eheim ook niet trouwens.
 
Ik wil voor de zekerheid even kijken maar ik dacht dat zij alleen Superfish filters verkochten. Zowel de intere als de externe potfilters welke mij op het eerste gezicht gewoon een rebranding van de SunSun filters lijkt.
JBL zie ik bijna nooit meer in de kleinere winkels, slechte marges voor de bedrijven en internet is een te grote concurrent vrees ik. Eheim ook niet trouwens.
Ze lijken wel op de sunsuns al moet ik zeggen dat sunsun opzich niet verkeerd is. Maar het voelt wel plastic fantastic aan.


Tot nu toe niet goed koper tegen gekomen dan bij ranzijn. Daar is die jbl e1502 149 eu.
 
Ze lijken wel op de sunsuns al moet ik zeggen dat sunsun opzich niet verkeerd is. Maar het voelt wel plastic fantastic aan.
Zelf gebruik ik alleen een pot van een sunsun als voorfilter, prima ding. Ik begreep dat die Superfish potfilters ook prima zijn en komen zelfs met garantie dat ze (uit mijn hoofd) binnen 24 uur repareren of vervangen mocht er iets mis gaan. Plus dat ze niet duur zijn en met alle slangen en aansluitingen komen.

Al heb ik er zelf nog geen ervaring mee en ken eigenlijk ook niemand die ze gebruikt. Daarom adviseer ik ze ook nog niet maar als ik zelf in de markt zou zijn voor een nieuw filter zou ik deze zeker proberen.
 
Volgens mij wel een prima filter hoor.
 
Ik ben geweest en het was superdruk, nu begrijp ik waarom die meubelzaken chronisch 'totale leegverkoop' op de ruiten hebben staan. Eigenlijk wel jammer om te zien dat zodra er leegverkoop is en alles 25% korting heeft het opeens wel druk kan zijn. Mensen zeulen met hele pakken substraat, super fish starter kits en iemand constant vis aan het scheppen.

@Keesvd geen JBL filters gezien er was geloof ik nog een superfish potfilter de rest was al op gegaan aan de gieren. Zelf nog een plantje (crypto) meegenomen en een LED balkje, want tsja je bent er toch ;)
 
Ik ben geweest en het was superdruk, nu begrijp ik waarom die meubelzaken chronisch 'totale leegverkoop' op de ruiten hebben staan. Eigenlijk wel jammer om te zien dat zodra er leegverkoop is en alles 25% korting heeft het opeens wel druk kan zijn. Mensen zeulen met hele pakken substraat, super fish starter kits en iemand constant vis aan het scheppen.

@Keesvd geen JBL filters gezien er was geloof ik nog een superfish potfilter de rest was al op gegaan aan de gieren. Zelf nog een plantje (crypto) meegenomen en een LED balkje, want tsja je bent er toch ;)

…..aan de gieren... ??? ….want tsja je bent er toch.... ;) ????
 
Ter afsluiting van dit topic:
Helaas is de winkel per 22 december echt gesloten. Vorige week nog een laatste keer langs geweest en toen was echt bijna alles uitverkocht. Vis en planten waren al snel weg maar ook de laatste flesjes, voer en hardscape dingen gingen uiteindelijk voor 50% to 75% korting weg.

En Ben, ik heb verder niets meer meegenomen ;)
 
Triest.

Ik heb helaas de kans niet gehad om langs te gaan.
 
En Ben, ik heb verder niets meer meegenomen ;)

Gek is het niet hoor als je wel wat gekocht, zo heeft Ben zijn JBL voor een prikkie gekocht bij een sluitingwinkel iets met veldhuis ofso...

Dus nergens voor te schamen Daniel ! :D
 

Terug
Bovenaan