Wat is er nieuw

Alternatief Corydoras panda

Jorinde

Well-known member
Lid geworden
21 juni 2013
Berichten
227
We hebben drie Corydorassen pandas over.

Omdat het visbestand aan vervanging toe is, na verloop van tijd, zou een alternatief voor bodemopruimende beestjes een idee zijn. Zoals bv. een Dwergbotia of een Japonica garnaal, het liefst een rustige vreedzame vissoort dat niet perse in een grote school hoeft te leven aangezien er nog een L nummer 104 en een Ancistrus cf. chirrhosus inzitten (met andere overgebleven vissen vanuit het vorige aquarium).

Weet niet welke vis er nog meer bodemopruimende eigenschappen heeft zoals de Corydoras. Idee�n zijn daarom ook meer dan welkom! 🙂

Het gaat om een 120 cm / 240/300 liter aquarium met afgeronde grind-korrelsoort (soilbodem).

(De drie Corydoras zijn nu weinig te zien enkel tijdens het voederen. Ze horen dan ook in een grote school. Misschien dat iemand deze over wil nemen of wil ruilen voor iets anders?)

Alvast bedankt.
 
De dwergbotia (Ambastaia sidthimunki) is wat mij betreft niet echt een alternatief. Deze vis staat op de IUCN-rode lijst als bedreigd. Als je dus niet zeker weet dat het een gekweekte vis is (hij wordt met behulp van hormonen al wel nagekweekt) zou ik deze in ieder geval niet aanschaffen
 
Huidig bestand:
3 Leeri
7 Honinggoerami
3 Barbus fasciolatus (bariloides)
2 L nummer
5 Otocinclus vitae
8 Kardinaal tetra
11 Kegelvekbarbeel
3 Siamese algeneter (Crossocheilus oblongus)

Samen met enkele Springstaartjes en Poelslakjes.

Zou het graag anders zien (ben er nog niet goed uit).
 
Liever geen bedreigde vis. Andere alternatieven of idee�n omtrent bestand zijn dan ook welkom.
 
Een visbestand dat aan "vervanging toe is" ????? Blij dat ik nog nooit zo'n visbestand heb gehad.
Ik snap het verhaal m.b.t. de school / ancistrus ook niet zo.
Ik heb in mn meter 15 Corys en ook in mn 90 cm bak. Allemaal met 2 of drie Ancistrussen.

Wordt de dwergbotia al gekweekt @aquavisie. bedoel je niet de Clownbotia ?
 
Nee, de sidthimunki wordt ook al met behulp van hormonen gekweekt op beperkte schaal. Deze manier geniet trouwens niet echt mijn voorkeur


Gevonden :

A. sidthimunki is farmed commercially for the aquarium hobby via the use of hormones but reports of breeding by private aquarists are more-or-less unheard of, possible because the majority are seasonal, migratory spawners in the wild.

Bron : Seriously fish
 
Met "vervanging" bedoel ik uiteraard "verbetering"!
Zodat alles beter bij elkaar past en de visjes gelukkig zijn.

Met school op de bodem bedoel ik dat het niet te druk moet worden aangezien er al veel vis in is.
 
Ik bedoel dat het niet perse een scholenvis hoeft te zijn.
 
Heb inmiddels een nieuw tehuis gevonden voor de pandas, omgeruild voor Anentome helena.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan