Wat is er nieuw

Alternatief filtermedium.............

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bonky
  • Startdatum Startdatum
B

Bonky

Guest
Sinds enkele maanden gebruik ik met succes de vulling van een dekbed als Filtermedia (i.p.v. watten).
Zo,n dekbed haal ik dan bij de plaatselijke kringloop voor 5 euro.
Het omhulsel verknip ik tot poetslappen en de inhoud (senthetisch materiaal) verknip ik tot lapjes van 10x10 cm om als filterwatten te dienen, ik haal uit zo,n dekbed met gemak zo,n 400 stuks en daar kan ik weer lang mee toe in m,n aquarium.:thumbs:

Filtermedium 001.JPG

Tja, ze zeggen dat Grunnegers zuinig zijn he Willem😀😀

Sinds enkele maanden gebruik ik met succes de vulling van een dekbed als Filtermedia (i.p.v. watten).
Zo,n dekbed haal ik dan bij de plaatselijke kringloop voor 5 euro.
Het omhulsel verknip ik tot poetslappen en de inhoud (senthetisch materiaal) verknip ik tot lapjes van 10x10 cm om als filterwatten te dienen, ik haal uit zo,n dekbed met gemak zo,n 400 stuks en daar kan ik weer lang mee toe in m,n aquarium.:thumbs:

Bekijk bijlage 245932
Ik weet niet of dat verstandig is. Zouden er geen brandvertragende middelen in zitten?

Ik zou het ook niet gebruiken want net als watten voor de afzuiging is het de vraag wat erin zit. Filterwatten kosten niet zo heel duur dus ik neem dan liever het zekere voor het onzekere. Ik vervang ze ook niet telkens maar spoel ze enkele malen uit eerst.

Ik weet niet of dat verstandig is. Zouden er geen brandvertragende middelen in zitten?
Zoals ik al in mijn bericht schreef; "sinds enkele maanden gebruik ik", en dat is dan ca 6maanden, en heb nog geen enkel nadeel ervan ondervonden, dus voorlopig nog maar even doorgaan dacht ik, je moet per slot ook niet overal spoken zien hé.😀
Ik zou het ook niet gebruiken want net als watten voor de afzuiging is het de vraag wat erin zit. Filterwatten kosten niet zo heel duur dus ik neem dan liever het zekere voor het onzekere. Ik vervang ze ook niet telkens maar spoel ze enkele malen uit eerst.
Vergeet niet dat het mij niet zo zeer om het geld gaat hoor, ik mag nou eenmaal graag aan recycling doen, dat krijg je van huis uit mee hé.:thumbs:

Vergeet niet dat het mij niet zo zeer om het geld gaat hoor, ik mag nou eenmaal graag aan recycling doen, dat krijg je van huis uit mee hé.:thumbs:

Ok, dat kan ook en insteek zijn inderdaad😉

Ik haal een zak filterwatten bij de LFS voor een paar euro, doe ik ook zo'n twee jaar mee. Dan ga ik niet 'moeilijk' doen 😉

Dat is ook mijn insteek Ben maar ik snap ook de insteek van Willem wel want die hergebruikt graag. Of die vulling kwaad kan is iets waar ik niks over durf te zeggen maar het lijkt goed te gaan.

Persoonlijk zou ik het niet gebruiken. Je weet nooit wat er mee gebeurt is en er kunnen ook nog zeepresten in zitten van het wassen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan