Wat is er nieuw

alternatief vallisneria

berk

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2020
Leeftijd
21
hoi allen,
ik zou graag een mooie solitaire plant hebben met bladeren als die van vallisneria.
ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat er wel op lijkt maar geen vallisneria is
groetjes.

Ik ben ook aan het kijken naar planten, dus heb een lijstje voor je:
Helanthium bolivianum 'Angustifolius'
Eleocharis montevidensis
Eleocharis acicularis
Eleocharis parvula
Lilaeopsis mauritania
Lilaeopsis brasiliensis
Echinodorus tenellus
Vallisneria nana

Ik ben ook aan het kijken naar planten, dus heb een lijstje voor je:
Helanthium bolivianum 'Angustifolius'
Eleocharis montevidensis
Eleocharis acicularis
Eleocharis parvula
Lilaeopsis mauritania
Lilaeopsis brasiliensis
Echinodorus tenellus
Vallisneria nana

Mooi lijstje alleen dacht ik dat de TS planten zoekt die net als de Vallisneria hoog worden.

hoi allen,
ik zou graag een mooie solitaire plant hebben met bladeren als die van vallisneria.
ik ben eigenlijk op zoek naar iets wat er wel op lijkt maar geen vallisneria is
groetjes.

@Esthersvisjes gaf al de juiste tip: Helanthium bolivianum 'Angustifolius'. Zie de foto. Maar als solitair is deze plant minder geschikt omdat het heel snel uitlopers vormt. Deze plant staat in mijn bak (Zie foto 2 rechts achterin.) Maar je kan eens kijken naar een plant waar niet zo vaak als solitair aan gedacht wordt; Eleocharis Acicularis oftewel Naaldgras. Dat bestaat er in minivorm maar ook in hogere vormen. In mijn bak zie je deze plant als solitair. (Zie foto 2 rechts voorin.)

Helanthium bolivanum 'Angustifolius'.pngIMG_20200127_132140.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb hier een potje met die echinodorus tennellus/halanthium tennellum en die is door lichtgebrek helemaal tot aan het oppervlak gegroeid

glyceria maxima wel langere en fijnere bladeren dan vallisneria
ik zag deze inderdaad ook voorbij komen. word alleen wel heel erg groot. en daarnaast heb ik nog geen enkele website gezien die ze aanbied

ik zag deze inderdaad ook voorbij komen. word alleen wel heel erg groot. en daarnaast heb ik nog geen enkele website gezien die ze aanbied
het is nu nog te vroeg in het jaar maar staat meestal wel in tuincentrums in emerse vorm

vanwaar eigenlijk niet "gewoon" vallisneria? super makkelijk te houden, verkrijgen en mooi groen

het is nu nog te vroeg in het jaar maar staat meestal wel in tuincentrums in emerse vorm
Gaat die eigenlijk gewoon over tot die gave onderwater vorm? Want mij lijken de bovenwater veel breder en eigenlijk echt een totaal andere plant...
En hoe laat je dit dan veranderen? Gewoon in een emmer water onder water dompelen voor een tijd?

emerse bladeren tot op een 10-15cm knippen en plaatsen in je aquarium na een enkele weekjes gaat die submerse bladeren aanmaken

crypto balansae vormt ook wel uitlopers en groeit bij mij door héél het aquarium...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan