Wat is er nieuw

Alternatief voor Juwel biopad

Visstick

Well-known member
Lid geworden
13 januari 2025
Leeftijd
46
Ik gebruik nu voor mijn interne filter de kant en en klare biopad als bovenste laag, zie foto. Niets mis mee, maar wel prijzig. Is hiervoor een goedkoper altenatief wat je bijvoorbeed zelf op maat knipt?

Bijlagen

• IMG_9482.jpeg
    IMG_9482.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 14
Kijk eens op de vijverafdeling van een tuincentrum met een behoorlijke vijverafdeling. Daar ligt vaak hetzelfde filtermateriaal als op de aquariumafdeling, maar dan tig x zo groot en voor een fractie van de prijs.

Ik vind dat maar ondingen, zitten te snel vol waardoor de flow achteruit gaat.
Zijn er bij mij na 2 weken uit gegaan.

Maar zijn in principe filterwatten zoals al gezegd, even zoeken waar dat het voordeligste te krijgen is, hoeft maar een paar euro per m2 te kosten

Ik gebruik ook filterwatten maar dat pluist meer. De biopad is ander materiaal. Ik zal eens op vijverafdeling kijken.

Ik vind dat maar ondingen, zitten te snel vol waardoor de flow achteruit gaat.
Zijn er bij mij na 2 weken uit gegaan.

Maar zijn in principe filterwatten zoals al gezegd, even zoeken waar dat het voordeligste te krijgen is, hoeft maar een paar euro per m2 te kosten
filterwatten zijn vooral handig om dingen aan elkaar te lijmen (steentjes bijv), als noodmedium in filters als je (even) geen passend materiaal hebt.

Ik gebruik nu voor mijn interne filter de kant en en klare biopad als bovenste laag, zie foto. Niets mis mee, maar wel prijzig. Is hiervoor een goedkoper altenatief wat je bijvoorbeed zelf op maat knipt?
Ik heb deze rol van de firma die Albert al benoemde en daar doe je heel lang mee.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan