Wat is er nieuw

Alternatieve achterwand, is dit mogelijk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aerialgirl
  • Startdatum Startdatum
A

Aerialgirl

Guest
Voor mijn betta bak zou ik een achterwand willen. Het is echter een nanobakje. 40 liter.
Een achterwand die er in geplaatst wordt neemt erg veel ruimte weg. Een poster of verven is niet mogelijk omdat dit spiegelt en de Betta bij de minste spiegeling reageert.

Mijn idee was filter bekleding als achterwand in de bak vast te zetten met bijbehorend product.
Dit is dun en spiegelt niet.

Tips, voors en tegens?

Screenshot_20180425-194213.jpg

Screenshot_20180425-194218.jpg

Ik gebruik bij 2 bakken met een Betta van die posters en dat gat prima hoor.

Ik gebruik bij 2 bakken met een Betta van die posters en dat gat prima hoor.
Dat zou wel veel gedoe schelen. Wat voor print is het, donker of licht van kleur

De achterwanden speciaal voor kleinere bakken zijn ook niet zo dik hoor en lijkt me veel mooier staan dan die cover want daar moet je van alles aan gaan zagen.

De achterwanden speciaal voor kleinere bakken zijn ook niet zo dik hoor en lijkt me veel mooier staan dan die cover want daar moet je van alles aan gaan zagen.

Dan hoop ik dat die posters niet spiegelend want vind dat in een klein bakje niet echt een optie.. Staat natuurlijk wel het mooist maar vind het al snel teveel ruimte wegnemen in zo'n nano. Bedankt voor de tip

Bij die posters spiegelt het wel iets maar ik heb de Betta s zich nooit iets van zien aantrekken.

Bij die posters spiegelt het wel iets maar ik heb de Betta s zich nooit iets van zien aantrekken.
Die van mij werd helemaal gek toen ik zwart papier erachter had geplakt : (

Als je verf op acrylbasis neemt en je gebruikt mat zwart, dan spiegelt dat totaal niet.

Spiegelt het uberhaupt vanaf de vis gezien.

Om te testen: maak de achterkant zwart, vul de bak, ga op je kop staan en steek je hoofd erin. Kijk dan even of t spiegelt.

Spiegelt het uberhaupt vanaf de vis gezien.

Om te testen: maak de achterkant zwart, vul de bak, ga op je kop staan en steek je hoofd erin. Kijk dan even of t spiegelt.
Haha goed idee

Nee het was overduidelijk dat hij agressief was naar het papier. Ik zie het zelf ook spiegelen dus neem aan dat de vis dat ook ziet. In ieder geval heeft hij de hele dag in flair modus gestaan, voordat ik het door had.
Eerst dacht ik dat hij moest wennen aan iets nieuws, maar hij bleef dat papier aanvallen dus heb ik het maar weer afgehaald

Als je verf op acrylbasis neemt en je gebruikt mat zwart, dan spiegelt dat totaal niet.
Ik heb veel foto's gezien van geverfde bakken en die spiegelen net zoveel als de mijne.. Weet natuurlijk niet of dat wel of niet op acryl basis is. Heb je toevallig een foto?

Geen foto, veel foto's zijn door een verhuizing van pc's verloren gegaan.
Wat je ook kan doen is een stuk triplex nemen en die beschilderen met latex in elke gewenste kleur, en dan achter je aquarium zetten, hebben wij ook gedaan maar dan met piepschuim. Wij hebben toen groen gekozen omdat dat de meest natuurlijke kleur is voor bij een aquarium.

Das altijd jammer dat er zoveel foto's verloren gaan en daarom zet ik ze regelmatig op een externe harde schijf zodat ik ze altijd kan bekijken.

Ja tegenwoordig staan alle foto's in de cloud, schijnt ook goed te zijn daarvoor (volgens mijn partner, ik heb er de ballen verstand van)

https://www.aquaforum.nl/threads/dennerle-30-ltr-van-tonhageraats.102060/

De schittering op de eerste foto is vergelijkbaar met wat ik heb met de posters. Ik vindt zelf dat je wel iets ziet🙂sorry::sorry:) nog maar goed dat is niet veel inderdaad en zoals ik al zei hebben de Betta s hier geen last ervan.

Dankjewel!
Als ik hiernaar kijk weet ik 1 ding zeker. Mijn betta wordt gek:help:
Er komen 2 nieuwe aan voor mijn nieuwe bakjes. . Hopelijk zijn deze mannen iets minder snel geprovoceerd

Kwestie van goed opvoeden en niet in de "spiegel" kijken dus😀😀

Hij krijgt bijna een hartaanval amai.😱

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan