Altispinosa's 200 liter bak.


A

Altispinosa

Guest
Dag beste vrienden,

Na lang aarzelen en andere foto albums bekeken te hebben heb ik besloten ook mijn eigen foto album te starten met de nodige foto's en updates zodat ik altijd zelf de evolutie kan volgen.

Na zo'n 20 jaar geen vissen meer gehad te hebben begon het toch weer te kriebelen en ben ik blij dat ik toch weer een bak staan heb met de afmetingen 100 x 40 x 50 en dus een inhoud van 200 liter heeft.

De binnenfilter heb ik er vrij snel uit gehaald om meer plaats te hebben in de bak en ook werk ik liever met een externe buitenfilter welke ik er eerst een witte van het merk Sunsun van 1000 liter per uur heb ge-installeert en nu dus een paar uur geleden een 2de van het merk Tetra er bij heb geplaatst de Tetra ex 800 plus.

De bak beschikt over 2 T5 lampen welke ik overweeg om deze met de tijd toch te vervangen door leds plus een controller om de zonsopgang en ondergang na te bootsen.

De eerste planten die ik bij aquaplantsonline had gekocht zijn er al een paar van gesneuveld en heb er 3 nieuwe bij gezet van aquariumplanten.com en van beide was ik tevreden over de snelle levering en van de service.

Ook ga ik binnenkort gebruik maken van een Co2 systeem van het merk Dennerle om een nog beter resultaat te bekomen voor de planten want geef toe,een mooie plantenbak is al meer dan de helft van een goed uitziend top aquarium en daar doen we het tenslotte toch allemaal voor.

De eerste bewoners 10 mannen guppen en 7 neon tetra's zitten er al een paar weken in en doen het heel goed.
Het vissenbestand wat ik in gedachten heb wat er gaat in komen is als volgt:
2 koppels Pauwooggrondels.
2 koppels Kaapse Lopez.
5 otocinclus Cocoma.
5 otocinclus Vitatus.
10 keizer tetra.
7 Corydoras green stripe.
En misschien een mooi betta splendens mannetje maar dat is nog niet zeker.

Ik zal deze foto album zo goed mogelijk up to date houden van zodra er iets nieuws is.
Maar nu genoeg gebabbeld,tijd voor de foto's van begin tot en met nu.

Feedback word op prijs gesteld en opbouwende kritiek ook dus enjoy.

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg

grwSA2qwuZWDRZtADYmYmABQOoEp8BGa.jpeg


Het uploaden van de foto's via Tinypic.com verloopt enorm moeizaam daarmee dat ik de rest van de foto's beetje bij beetje zal toevoegen.

Altispinosa.
 
Ik zie dat er zelfs 3 foto's al niet bij staan,niet gelukt.
 
Hé hé eindelijk, een fotoalbum van jou!:D
Het ziet er al goed uit!

ik ga dit volgen!;)

2 koppels Pauwooggrondels.
2 koppels Kaapse Lopez.
5 otocinclus Cocoma.
5 otocinclus Vitatus.
10 keizer tetra.
7 Corydoras green stripe
Zou toch wel de neontetra's en keizertetra's uitbereiden. En 1 scholenvisje houden.
De corydorassen kunnen denk ik ook wel wat meer van.;)


Ik zie dat er zelfs 3 foto's al niet bij staan,niet gelukt.
Klopt, ik zie staan, this image had been deleted or moved.;)
 
Hey Ruben bedankt voor de reactie maatje ik ga dit weekend nog meer foto's uploaden.

Ik ga niet teveel vissen bij elkaar zetten van de middelste en onderste waterlagen en ik ga hier met dit bestand al eens beginnen en zie wel wat er komt.

Zo'n Betta mannetje en 2 vrouwtjes zie ik ook wel zitten hoor.

Ik had een L nummer in gedachten maar die ga ik niet nemen want ik zou niet graag hebben dat die mijn plantjes er uit wroet en dan doen Corydorassen ook heb ik al gelezen dus het zou kunnen dat ik er totaal geen Corydorassen in zet want mijn planten zijn het mooiste van de aquarium als je begrijpt wat ik bedoel.
 
an doen Corydorassen ook heb ik al gelezen
Dat heb ik nog nooit gezien in mijn aquarium dus ik zou me daar niet zo druk om maken;)

Heb je eigelijk een zandbodem?
 
Ja ik heb filterzand als zandbodem en dus daar graven Corydorassen heel graag in he.
 
Ja ik heb filterzand als zandbodem en dus daar graven Corydorassen heel graag in he.
Jep, heel mooi gedrag! lekker met hun koppie in het zand:rolleyes:

Maar de planten halen ze er niet zo vlug uit, en als ze goed gewortelt zijn, lukt het hem denk ik niet eens:D
 
Ja maar das nu net het probleem er zitten sinds gisteren avond 3 hele mooie soorten plantjes in en die hebben bijna geen wortels dus ook bijna geen houvast en dan drijven ze keer op keer boven en moet ik ze steevast terug onder het zand steken das ook niet de bedoeling he,ofwel wacht ik een paar maand totdat de plantjes allemaal goed geworteld zijn in het filterzand en kan ik dan alsnog de corydorassen halen of laten afkomen.
 
ofwel wacht ik een paar maand totdat de plantjes allemaal goed geworteld zijn in het filterzand en kan ik dan alsnog de corydorassen halen of laten afkomen.
Je moet hem toch 3 weken indraaien, dus hopelijk zijn ze dan goed gewortelt. Corydorassen zijn namelijk heel leuk!:D
Welk plantje is het eigelijk?;)
 
Je moet hem toch 3 weken indraaien, dus hopelijk zijn ze dan goed gewortelt. Corydorassen zijn namelijk heel leuk!:D
Welk plantje is het eigelijk?;)
De 3 nieuwe plantjes zijn:

Rode tijgerlotus,
Limnophila aquatica (Reuzen Ambula) is echt zooooo mooi plantje.
Rotala sp Colorata.
Mijn bak draait al 4 maand in maar ga nu deze 3 nieuwe planten nog een maandje geven alvorens de green stripe er in komen.
Ook zou ik er Ancistrus goud albino ofwel een ancistrus red longfin in willen steken(zijn ook goeie algen opruimers).
 
Ook zou ik er Ancistrus goud albino ofwel een ancistrus red longfin in willen steken(zijn ook goeie algen opruimers).
Tja, de mijne maakt allemaal gaten onder stenen etc. Die haalt denk ik eerder de planten eruit dan de corydorassen.;)
Mijn bak draait al 4 maand in
:foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto::foto:;)
 
Zoals ik had vermeld had ik redelijk veel problemen met het upload pragramma tinypic wat ik altijd gebruik om foto's te posten maar daar word aan gewerkt.
De bak staat er nu mooi bij al zeg ik het zelf maar nog niet helemaal tevreden,er is 1 plant die groeit als kool en die woekert snel en gaat op de duur als drijfplant fungeren en die wil ik er uit maar ben nog eerst aan het zoeken naar die ENE schitterende prachtige plant die daarvoor in de plaats zal komen.

Voeger altijd veel cory's gehad en ruitenkuisers maar toen had ik enkel plastieken planten dus dat was niet erg,nu wil ik het echter heel goed aanpakken zodat het resultaat gezien zal mogen worden.
 
Hier ook nog nooit last gehad van Corydoras die m'n plantjes uitgraven.... wel van kersenbuikjes die planten opvreten :stom:
 
Zoals ik had vermeld had ik redelijk veel problemen met het upload pragramma tinypic wat ik altijd gebruik om foto's te posten maar daar word aan gewerkt.
Hoef je niet te gebruiken, gewoon op upload bestand klikken, naast plaats reactie.;)
 
Hier ook nog nooit last gehad van Corydoras die m'n plantjes uitgraven.... wel van kersenbuikjes die planten opvreten :stom:
Oei bedankt voor de tip Neonlover want die stonden ook al op de lijst van mogelijke aankoop dus die worden nu van de lijst geschrapt hoe mooi zo ook mogen zijn.:thumbs:
 
Ik ga een paar tests opschrijven zodat je kan zien hoe het toch wat schommelt.

22 Mei 2017:
***********************
No3 = 25.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 3.
PH = 7,2.
Chloor = 0. en dit is toch altijd hetzelfde dus dit ga ik er niet meer bij vermelden.

25 Mei 2017.
*********************
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 14.
KH = 6.
PH = 7,2.

28 Mei 2017.
*********************
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 3.
PH = 7,2.

1 Juni 2017.
************************
No3 = 50.
No2 = 0.
GH > 7.
KH = 6.
PH = 7,2.

3 Juni 2017.
******************************
No3 = 25.
No2 =0.
GH >14.
KH = 6.
PH = 7,2.

Ik heb gisteren wel 50% water ververst maar zoals je kunt zien schommelt de nitraat tussen de 25 en de 50.
Ik heb vreemd genoeg nog niet nietrietpiek gekregen ook niet na zoveel tijd wat raar is.
GH schommelt ook tussen 7 en 14.
KH schommelt ook tussen 3 en 6.
En mijn PH staat van in het begin altijd op hetzelfde 7,2.

Ik weet dat er veel mensen tegen test strips zijn omdat die niet echt betrouwbaar zijn doch ik heb ook al gehoord van sommige dat die dat het liefst gebruiken.
Wel heel raar dat ik mijn water niet naar behoren kan testen met mijn nieuwe JBL koffer testset want dan zou ik geheel andere resultaten te zien krijgen ben ik zeker van.
 
Nu ik een ander hosting programma heb om foto's te uploaden gaan we eens kijken wat dat nu zegt.







Mooi plannetje van Aquaplantsonline en heel duidelijk hoe je ze moet planten.
De eerste foto van de bak is wel mistig maar das normaal.
Verdere foto's volgen bij de volgende update.
 
Nu ik een ander hosting programma heb om foto's te uploaden gaan we eens kijken wat dat nu zegt.







Mooi plannetje van Aquaplantsonline en heel duidelijk hoe je ze moet planten.
De eerste foto van de bak is wel mistig maar das normaal.
Verdere foto's volgen bij de volgende update.


makkelijk he zo een pakket met beschrijving en ook nog eens netjes verpakt. ik had ze ook allemaal netjes binnen gekregen ik vind het echt een top site! je bakje ziet er mooi uit ! een mooi formaat ook trouwens ga deze zeker volgen
 
Dank je Sander altijd leuk om mooi reacties te krijgen.

Dit zand heb ik er dan heel snel terug uit moeten halen dus heb ik de bak volledig terug leeg getrokken en schoon gemaakt en dan heb ik er filterzand in gedaan want dit zand was niet goed omdat het teveel stofwolken deed veroorzaken waar ik natuurlijk niet echt blij van werd.
Maar het was niet zo'n grote klus want er zaten toen toch nog geen vissen in.



Zoals jullie kunnen zien zit de binnenfilter hier nog in die er later uit zal gaan en nog steeds dat verkeerde zand erin.
Pas vanaf foto nummer 25 zit het nieuwe filterzand er in



Mijn water was toen wel aardig proper maar dit moest toch nog verbeteren mezelf kennende ben ik een perfectionist.

http://imgur.com/9ZPCALS
Plantjes begonnen goed te groeien zonder ook maar enige vorm van voeding waar ik pas later mee begonnen ben.
http://imgur.com/ACqyjdf
http://imgur.com/OMgDAEV
Zat al lang te denken aan de eerste bewoners maar ik wist dat ik geduld moest oefenen en zeker niets mocht overhaasten ook in het welzijn van de dieren.
Hier zie je al duidelijk een andere opstelling van inrichting met het kienhout rechts dat ik recht heb gezet want vind dat gat midden in mooi voor de otocinclussen die er in gaan komen.
Echter zit de binnenfilter hier nog steeds in maar niet voor lang meer zoveel is zeker.
http://imgur.com/5J3Na5Q
http://imgur.com/zOtgs3d
Op deze volgende foto zie je duidelijk een diepe kras in de voorruit wat ik zo jammer vind maar hoe erg ik me er ook aan stoor toch blijft deze bak in mijn bezit want ben er iets moois van aan het maken.
http://imgur.com/q3O8kiy
Deze planten die je hier ziet hebben het helaas niet gered maar daar heb ik afgelopen weekend 3 andere mooie soorten in de plaats gezet plus een paar verschuivingen.
http://imgur.com/vIx3zKa
Bij deze volgende foto kun je zien dat de binnenfilter eindelijk weg is en dat mijn bak er niet uit zag zoveel algen en algen en nog eens algen,moeten er soms nog algen zijn ? hahahahahaha.
Op een ander forum hadden ze me verteld dat ik het verkeerd had aangepakt en dat ik van in het begin teveel water wissels had gedaan en ik moest de bak 4 weken met rust laten zodat de bacterien hun werk konden doen en dat de bak kon rijpen.
http://imgur.com/OL5lBHO
Nu stond de bak er echt vies bij maar het was voor de goede zaak dus moest ik de bak zijn werk laten doen.
http://imgur.com/mwAf2Nd
http://imgur.com/KzO2g2r
http://imgur.com/YHQzdHI
En nu na 4 weken een water verversing van 50% en een stevige poetsbeurt verder komen we al aardig bij een mooi ogende bak al zeg ik het zelf.
Hier zie je nog eens die diepe kras in de ruit en veel bruine alg maar we komen er langzaam.
http://imgur.com/IDjJIMF
Bruine alg plus de eerste paar plantjes gesneuveld maar mij hoor je niet klagen,ben best tevreden hoe het positief verloopt.
http://imgur.com/thCPqvi
De nieuwe plantjes gekocht van Aquariumplanten.com namelijk de Limnophila aquatica (Reuzen Ambula) + Rode Tijgerlotus + Rotala sp Colorata hopelijk heb ik hier meer geluk mee en groeien ze uit tot een ware pracht,Let's keep our fingers crossed shall we.
http://imgur.com/lWMhq6e
Dit is een foto van de nieuwe Tetra ex 800 plus buitenfilter die er ook bij komt als 2de externe buitenfilter.
Hier kan je duidelijk op de achtergrond een stuk van mijn Egyptische collectie zien.
http://imgur.com/bzXqUzc
 
Raar dat er weer niet alle foto's op staan zoals het hoort,als je op de link klikt kan je ze ook bekijken maar had ze toch liever gezien als foto (mss dat het beheer dit kan oplossen)?
Hier kan je zien dat ik de bak voor de helft ga leeg trekken omdat ik anders de onderkast met aquarium niet van tegen de muur kan trekken door het gewicht omdat ik er achter moet kunnen om het 2de filter te kunnen aansluiten.

Hier is het werk reeds gedaan de bak staat terug tegen de muur en gevuld en plantjes geplant,gaat lekker de goede kant op.

Een close up van de Rode tijgerlotus die hopelijk zal uitgroeien tot het middelpunt van de belangstelling.
Mannelijke guppen zitten erin zo'n 10 stuks plus 7 neons.

Nog een zijaanzicht van de bak.

En dan nog een laatste foto van de 2 externe buitenfilters in de onderkast die zorgvuldig hun werk naar believen uitvoeren.
Er dient nog veel gedaan te worden maar das voor een volgende update.


P.S: Hoeveel foto's kun je max uploaden en plaatsen in 1 update ? kan het zijn dat ik er teveel wou uploaden en plaatsen in 1 update ?
 
had je het zand ook uitgespoeld? als ik dit doe krijg ik niet zo een hele erge waas. voor de rest ziet het er netjes uit.
 
Mooie start Johnny . De Corydoras Aeneus halen echt uw planten niet uit de grond hoor .
 
had je het zand ook uitgespoeld? als ik dit doe krijg ik niet zo een hele erge waas. voor de rest ziet het er netjes uit.
Ja ik spoel altijd het zand heel lang en heel goed uit hoor Sander en nu heb ik geen last meer omdat filterzand best is.Dank u voor je reactie.:)
 
Mooie start Johnny . De Corydoras Aeneus halen echt uw planten niet uit de grond hoor .
Dank u stefan is het enkel deze Corydora Aeneus die de planten er niet uit graaft ? of zijn er nog soorten die dat niet doen ?
Mijn voorkeur gaat uit naar de Greenstripe en de Sterbai.:thumbs:
 
https://www.cichlidenkwekers.nl/corydoras-aeneus-green-stripes/
Green stripes is gewoon een variant bij Aeneus zoals Aeneus Zwart enz. en het maakt niet uit welke corydora die gaan uw planten er niet uithalen .
Wanneer je jonge dieren neemt duiken die wel eens in het zand , maar is nu ook niet zo dat die een enorme put maken hoor .
Naar mijn mening komen de meeste plantjes los omdat ze te ondiep in het zand staan . Meestal duw men de stengel in het zand tot deze niet dieper kan indrukken .
Ik druk mijn vinger diep in het zand en stop daarin de plant . Meestal valt de helft van het putje al dicht met zand en de rest vul ik dan zelf op .
 
https://www.cichlidenkwekers.nl/corydoras-aeneus-green-stripes/
Green stripes is gewoon een variant bij Aeneus zoals Aeneus Zwart enz. en het maakt niet uit welke corydora die gaan uw planten er niet uithalen .
Wanneer je jonge dieren neemt duiken die wel eens in het zand , maar is nu ook niet zo dat die een enorme put maken hoor .
Naar mijn mening komen de meeste plantjes los omdat ze te ondiep in het zand staan . Meestal duw men de stengel in het zand tot deze niet dieper kan indrukken .
Ik druk mijn vinger diep in het zand en stop daarin de plant . Meestal valt de helft van het putje al dicht met zand en de rest vul ik dan zelf op .
Dan ga ik het op een groepje green stripe houden denk ik bedankt voor de reactie stefan.
 
Ik heb hier dan de |Panda maar die graven inderdaad niet.
 
Ik heb hen wel gezegd van in het begin : Wie begint te graven krijgt een schop en mag de tuin omspitten .Dat heeft misschien ook indruk gemaakt haha
 
Zeer mooi resultaat, leuk met het plannetje ook dat je erbij krijgt!
 
Zeer mooi resultaat, leuk met het plannetje ook dat je erbij krijgt!
Ja dat doen niet veel winkels denk ik.
Vanavond komen er prachtige visjes naar huis,ik leef in spanning.
 
Johnny , foto's eerst opladen op uw pc en dan kan je deze uploaden zie knopje naast plaats reactie . Zo gaat dat eenvoudiger en sneller :D:D:book:
 
Johnny , foto's eerst opladen op uw pc en dan kan je deze uploaden zie knopje naast plaats reactie . Zo gaat dat eenvoudiger en sneller :D:D:book:
Ik gebruik Imgur stefan en dat vind ik enorm gemakkelijk om te gebruiken,veel beter dan tinypic wat ik al die jaren heb gebruikt.
 
Ik gebruik Imgur stefan en dat vind ik enorm gemakkelijk om te gebruiken,veel beter dan tinypic wat ik al die jaren heb gebruikt.
Stefan bedoelt, dat je helemaal geen upload-programma nodig hebt;) Probeer gewoon eens op upload bestand (naast plaats reactie) te klikken, veel makkelijker;)
 
kan ook rechtstreeks met je gsm zoals ik het altijd doe :), hoef je ze niet op je pc te zetten
 

Terug
Bovenaan