Vandaag kwam ik uit het werk en zag dat een van mijn Altums maanvissen een gigantisch popeye heeft.
Gelet op de gigatisch zwelling is er volgens veroorzaakt door een bacteriële infectie.
Hoewel afgelopen zondag een waterwissel heb gedaan van 80%
Ik mijn waterwaarde gemeten en kwam tot de volgende waarde
PH 7.2
GH8
KH4
nitriet 0
Nitraat 10mg
Voorlopige oplossing:
Ik heb de Altum uitgevangen en vervolgens in een aquarium geplaatst met schoon water
Na het plaatsen zag ik dat de maanvis zou gaan verdrinken en ik heb hem vervolgens in een kweek bakje in het aquarium geplaatst zodat hij rechtop moet blijven.
In het aquarium heb ik een zuurstof steen geplaatst op vol vermogen. De water temperatuur is teruggebracht na ca.28 graden, ca. 2 graden minder als in de showbak
Er zijn recent geen vissen/planten e.d. bij geplaatst
Wat heb ik aan medicatie
Sanital zout van het merk Tropical
Metronidazol
iemand nog suggesties
Gelet op de gigatisch zwelling is er volgens veroorzaakt door een bacteriële infectie.
Hoewel afgelopen zondag een waterwissel heb gedaan van 80%
Ik mijn waterwaarde gemeten en kwam tot de volgende waarde
PH 7.2
GH8
KH4
nitriet 0
Nitraat 10mg
Voorlopige oplossing:
Ik heb de Altum uitgevangen en vervolgens in een aquarium geplaatst met schoon water
Na het plaatsen zag ik dat de maanvis zou gaan verdrinken en ik heb hem vervolgens in een kweek bakje in het aquarium geplaatst zodat hij rechtop moet blijven.
In het aquarium heb ik een zuurstof steen geplaatst op vol vermogen. De water temperatuur is teruggebracht na ca.28 graden, ca. 2 graden minder als in de showbak
Er zijn recent geen vissen/planten e.d. bij geplaatst
Wat heb ik aan medicatie
Sanital zout van het merk Tropical
Metronidazol
iemand nog suggesties