Wat is er nieuw

Amandelblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter mekkerink
  • Startdatum Startdatum
M

mekkerink

Guest
Hoi,

Ik heb mijn inrichting veranderd en nou wou ik voor de "sier" amandelblad in doen.
Mijn vraag hoeveel bladeren (afmeting 8-10cm) mogen in een Rio 125. Ik lees op het internet veel berichten hierover maar kan geen duidelijk antwoord kan vinden.

BVD Maikel

Zoveel als je zelf mooi vindt.

Hoe meer hoe beter eigenlijk 😛

Het is zeker geen kwestie van 'mogen'.
Ik heb er hier een of twee per 3 weken nodig voor een bak van 54 liter.
Dus bij jou een stuk of 3?

Hoeveel je er nodig hebt kun je zelf bepalen.
Als ik ze gebruik, gebruik ik er een stuk of 10 voor bakken van 80 cm, in de 1,5 meter doe ik er dan 20 stuks in.

Ik weet niet hoe erg deze bladeren je waterwaarden be�nvloeden (ik heb er nooit op gelet eigenlijk, gebruik ze nu niet meer omdat ik ze te groot vind), dat zou wel een puntje kunnen zijn om rekening mee te houden.

Bedankt voor de reacties hier kan ik wat mee

Deze bladeren hebben een helende werking op kwaaltjes voor de rest be�nvloeden ze je waardes niet. Wel kleurt je water een beetje en dit wordt erger met meer bladeren.
dus het is maar hoe gekleurd je het wilt. Hoe vaak vervangen jullie bladeren?

Ik heb gelezen op een site het onderstaande

Aanbevolen dosering en toepassingen:

1 klein blad (S) op 20 liter water
1 middel blad (M) op 30 liter water
1 groot blad (XL) op 40 liter water

Dat lees ik ook altijd, maar heb geen idee waar dat op gebaseerd is.
Het kan in elk geval geen kwaad om meer bladeren te gebruiken.

Kan het niet zijn dat anders het water teveel verkleurt ?

Geen idee waar die aantallen per liter vandaan komen maar overdoseren kan niet iig.
Heeft echt een minimale invloed op de waterwaarden en is ook geen kwalijke invloed.
Grote bladeren knip ik kleiner in de vorm van een blad omdat het anders geen zicht is in een Nano vind ik zelf.
Ik vervang ze tegen de tijd dat het zo goed als alleen nog maar nerven zijn en doe dan weer nieuwe.

mekkerink zei:
Dat kan wel, maar met die 'doseringen' merk je niets van verkleuring.

mekkerink zei:
Wat is te veel?

Seabait zei:
G
Ik vervang ze tegen de tijd dat het zo goed als alleen nog maar nerven zijn en doe dan weer nieuwe.

Hoelang duurt dit ongeveer?

Dat is niet precies te zeggen,de garnalen vreten er flink van maar is nooit hetzelfde wat aantal dagen/weken betreft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan