Wat is er nieuw

Amano,'s en eitjes

veilside

Well-known member
Lid geworden
13 januari 2017
Leeftijd
48
Goeie dag....
Vraagjes. .

Heb een.paar amano,s die eitjes dragen.
Nou weet ik die overleven niet in zoet water.
Wat gebeurt er mee met die eitjes. ...komen ze uit. ...worden ze opgegeten. ...of verteren ze gewoon....
En wat gebeurt er met die amano,s...live go on en krijgen opnieuw eitjes.....
Zegt het trouwens ook nog wat over de conditie van je aquarium?

De ouders zullen gewoon verder leven en de larfjes zullen vrij snel doodgaan zover ik weet na het uitkomen.

Je hoort soms wel dat de eitjes uitkomen maar de dag daarna dat alle larfjes doodgaan. Dat is soms bij japonica's, bij amano's zal dat toch wel ongeveer hetzelfde werken?

Zegt het trouwens ook nog wat over de conditie van je aquarium?

Kan denk ik twee kanten op: Ze zijn gelukkig en willen paren, of er is voldoende afval waar ze wan kunnen leven

Je hoort soms wel dat de eitjes uitkomen maar de dag daarna dat alle larfjes doodgaan. Dat is soms bij japonica's, bij amano's zal dat toch wel ongeveer hetzelfde werken?

Ik denk ook dat dit hetzelfde is omdat ze moeten opgroeien in brakwater.

Haha, ik twijfelde ook maar heb het nagezocht😉

Dat was ook mijn gedachte idd. Ik heb in 1 bak ook 4 van de 5 glasgarnalen (nog een extra benaming) met eitjes. Zo weet je wel meten wie het mannetje is :daisy:. Geen van alle heeft ze nog los gelaten maar ik denk dat het een mooie chaos wordt als dat gaat gebeuren. Zeker als het allemaal binnen twee dagen ofzo gebeurt.

ze hebben alle 8 nu eitjes..ben benieuwd...moet ik doen als ze uitkomen...eruit halen proberen teminste of laten zitten en als ze sterven worden ze op gegeten?

ze hebben alle 8 nu eitjes..ben benieuwd...moet ik doen als ze uitkomen...eruit halen proberen teminste of laten zitten en als ze sterven worden ze op gegeten?

Ze worden vast door je vissen opgegeten

Die leven maar erg kort.

Er uit halen gaat denk ik sowieso niet lukken. Geen schepnetje is daar fijn genoeg voor. Misschien een extra waterwissel?

Er uit halen gaat denk ik sowieso niet lukken. Geen schepnetje is daar fijn genoeg voor. Misschien een extra waterwissel?

Maar de vissen vinden het toch juist lekker om te eten?

Moet je wel vissen hebben :!😀

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan