amazon

  • Onderwerp starter Deleted member 14272
  • Startdatum

D

Deleted member 14272

Guest
Hallo,zelf heb ik nog niet eerder aquariumspullen besteld bij ali in China,naar ik begreep is er sinds vandaag de amazon.nl en kunnen we misschien goedkoper aquariumspullen kopen,zijn jullie,,na mij daar blij mee.
Zelf moet ik binnenkort eens kijken naar een doseerpomp,maar goed wie het niet heeft vernomen veel plezier met rondshoppen.

Gr.bert
 
Volgens mij heb ik een voorbeeld gezien van een led in een topic die daar veel duurder was dan bij Ali. Misschien wel handig om even goed de prijzen te vergelijken.
 
Bij amazon heb je inderdaad veel producten die hetzelfde zijn als op aliexpress maar dan 2 of 3 keer duurder. Het is wel handig voor producten van "echte" merken zoals Sera, JBL, Eheim en dergelijken al hebben andere sites meestal betere prijzen.
 
Amazon in Nederland is nog erg beperkt. Daarom koop ik vooralsnog bij Amazon.de
Ik zocht bijvoorbeeld een nieuwe testkoffer JBL Proaquatest Lab Proscape en die is op Amazon.nl (nog) niet te verkrijgen.
Op Amazon.de staat ie voor € 65,99. Koop ik 'm hier bij een Nederlandse webshop tik ie als snel de €100 aan. Dus wellicht gaan zulke mooie deals ook wel verschijnen op Amazon.nl

Sortiment/ aanbieders gaan ongetwijfeld wel toenemen op Amazon.nl maar ik verwacht niet dat Amazon kan concurreren met Alibaba of Ebay. Zeker niet met relatief kleine aquariumonderdelen.
 
Amazon daar zitten voornamelijk doorverkopers die hun meuk in china kopen bij ali en wish en dan op amazon verkopen, kun je beter bij ebay kijken, die is goedkoper
 
Hoorde vd week op de radio hier dus een item over. Ebay is gewoon een soort Marktplaats. En Amazon werkt op dezelfde manier als Bol en Coolblue met verschillende Nederlandse leveranciers die hun spullen aanbieden via Bol en Cb.

hier het radiofragment waar ze het erover hebben.
 
Ik las van de week ergens dat Amazon.nl duurder is dan Amazon.de. Als dat het geval is blijf ik gewoon bij Amazon.de bestellen, dat wordt ook gratis bezorgd hier in Nederland.
 
Amazon daar zitten voornamelijk doorverkopers die hun meuk in china kopen bij ali en wish en dan op amazon verkopen, kun je beter bij ebay kijken, die is goedkoper
Dat is mijn constatering ook, als je specifieke producten opzoekt herken je de verkoopplaatjes van China en je vind ze identiek terug op amazon.
Aan de andere kant, ik kan nu specifieke producten van Amerika handig via amazon bestellen.
Waar ik bestel is afhankelijk waar het product wordt gemaakt, wie een gunstiger btw tarief heeft of waar het product minder goed aanslaat.
Ebay = duitsland…..die site is in duitsland razend populair derhalve vaak goede concurrerende prijzen.
Amazon = Amerika.... de site van de usa vwb verkoop.
Alieexpres = China....maar goed zoeken naar de juiste shop en niet voor de laagste prijs gaan. Vaak hebben fabrikanten een eigen shop met goede garantie
 
Affiliate heb je in heel veel branches momenteel en daar zijn zaken als o.a. bol en amazon van afhankelijk.
 
Amazon daar zitten voornamelijk doorverkopers die hun meuk in china kopen bij ali en wish en dan op amazon verkopen, kun je beter bij ebay kijken, die is goedkoper
Ook daar zitten dezelfde aanbieders die je ook op AliExpress vindt. Die lui zijn vrij gewiekst, je vindt ze tegenwoordig op alle internationale verkoopplatformen.
 
Vergelijken zou ik zeggen
Schermafdruk op 2020-03-12 07-29-05.png
Schermafdruk op 2020-03-12 07-30-05.png

Na bestel wel bij onze buren ;) :)
 
dit is niet in ONS land, ;)
dit is een mooi voorbeeld van hoe buitenlandse bedrijven met een NL web toevoeging je de indruk wekken dat je in NL koopt.
Maar helaas, je koopt, in dit geval, bij een frans bedrijf.
op zich niks verkeerd, we zijn immers een EU.

Haha, je hebt gelijk want het hoofdkantoor zit in Frankrijk lees ik net ook maar goed het was in het Nederlands :DD :DD. Maakt opzich ook niet zoveel uit maar met googelen kun je vaak wel goedkoper uit zijn ;)
 
Leuk al die ‘goedkopere’ webwinkels...tot het op garantie aan komt. dan wil het nog wel eens minder leuk worden.
 
Leuk al die ‘goedkopere’ webwinkels...tot het op garantie aan komt. dan wil het nog wel eens minder leuk worden.
Helaas Albert geld dat ook voor sommige nl bedrijven
Tijd terug een magneet ventiel gekocht bij petsplace een tour gehad om de garantie te krijgen daar haal ik dus geen hardware meer vandaan.
 
Ik las van de week ergens dat Amazon.nl duurder is dan Amazon.de. Als dat het geval is blijf ik gewoon bij Amazon.de bestellen, dat wordt ook gratis bezorgd hier in Nederland.

Toevallig ging vandaag mij (nep Aldi) Dremel stuk. Hij stonk flink. Ik kijk er dan meteen in, eigenwijs als ik ben denk ik altijd dat het misschien te repareren is. Nou, deze niet, volledig doorgebrand. Heb ik mams even lief aangekeken en een echte Dremel besteld. Bij Amazon.nl voor 38,39 euro. Deze kost bij Amazon.de 49 euro. Bij Cool blue, 69,99 euro en bij de Gamma 59,99 euro. Er zijn dus nogal wat verschillen maar deze keer heeft Amazon Nederland gewonnen.
 
Toevallig ging vandaag mij (nep Aldi) Dremel stuk. Hij stonk flink. Ik kijk er dan meteen in, eigenwijs als ik ben denk ik altijd dat het misschien te repareren is. Nou, deze niet, volledig doorgebrand. Heb ik mams even lief aangekeken en een echte Dremel besteld. Bij Amazon.nl voor 38,39 euro. Deze kost bij Amazon.de 49 euro. Bij Cool blue, 69,99 euro en bij de Gamma 59,99 euro. Er zijn dus nogal wat verschillen maar deze keer heeft Amazon Nederland gewonnen.
Goed om te weten; zoeentje moet ik ook nog steeds eens aanschaffen :DD
 
Haha, je hebt gelijk want het hoofdkantoor zit in Frankrijk lees ik net ook maar goed het was in het Nederlands :DD :DD. Maakt opzich ook niet zoveel uit maar met googelen kun je vaak wel goedkoper uit zijn ;)
google translate....wordt standaard op een website geplaatst. dan krijg je die website in alle talen die je maar wilt.
Voorzichtig zijn met zoiets, want inderdaad de garantie is heel anders...al is het EU
 
De garantie is inderdaad anders....maar heb net een set van 3 flitsers gekocht....hier in Nederland de goedkoopste rond de 175 en op Amazon 110 per stuk. .....als er 1 stukgaat en ik heb even geen garantie ben ik alsnog goedkoper uit.
 
De garantie is inderdaad anders....maar heb net een set van 3 flitsers gekocht....hier in Nederland de goedkoopste rond de 175 en op Amazon 110 per stuk. .....als er 1 stukgaat en ik heb even geen garantie ben ik alsnog goedkoper uit.
Amazon.de neem ik aan? Die geeft gewoon garantie. Het mooie van amazon is dat ze echt goede klantenservice hebben.

Ik had op amazon.de een videokaart gekocht. Een paar uur later was deze 15 euro afgeprijsd. Ik kreeg gelijk de optie om deze gratis terug te sturen en opnieuw te bestellen of ik kon een bon van €10 krijgen.
 
Amazon.de inderdaad. Ik wil best de Nederlandse bedrijven steunen maar als ik voor elektronica hier in de buurt kijk en ik stel een vraag dan kijken ze op de doos.....ja dat kan ik zelf ook wel.......dan heeft de internetwinkel nog meer informatie en de nodige linkjes naar meer. Daarvoor hoef ik dus niet meer naar een winkel. Daarnaast is het verschil in prijs gewoon te groot....teveel tussenschakels voordat eea hier in de winkel ligt. Daar moeten de winkeliers echt lering uittrekken en het anders organiseren.
 
Amazon.de inderdaad. Ik wil best de Nederlandse bedrijven steunen maar als ik voor elektronica hier in de buurt kijk en ik stel een vraag dan kijken ze op de doos.....ja dat kan ik zelf ook wel.......dan heeft de internetwinkel nog meer informatie en de nodige linkjes naar meer. Daarvoor hoef ik dus niet meer naar een winkel. Daarnaast is het verschil in prijs gewoon te groot....teveel tussenschakels voordat eea hier in de winkel ligt. Daar moeten de winkeliers echt lering uittrekken en het anders organiseren.
Precies. Ik heb toen ook in fysieke winkels gekeken maar voor de hele computer kwam ik 200 tot 300 euro duurder uit. De cryptocurrency gekte hielp ook niet bepaald met de prijs van videokaarten maar de grote winkels zoals Amazon deden gelukkig niet aan prijsstijgingen.
 
Amazon.de inderdaad. Ik wil best de Nederlandse bedrijven steunen maar als ik voor elektronica hier in de buurt kijk en ik stel een vraag dan kijken ze op de doos.....ja dat kan ik zelf ook wel.......dan heeft de internetwinkel nog meer informatie en de nodige linkjes naar meer. Daarvoor hoef ik dus niet meer naar een winkel. Daarnaast is het verschil in prijs gewoon te groot....teveel tussenschakels voordat eea hier in de winkel ligt. Daar moeten de winkeliers echt lering uittrekken en het anders organiseren.
Inderdaad, de huidige verkopers gaan waar je bij staat oplezen wat op de doos staat..ze begrijpen nog niet eens dat ze volkomen afgaan.
Maar de schuld ligt daar ook bij de scholen, opdrachten afvinken, niet meer hoeven te doen wat op het blaadje staat, en stage plekken waar ze niks leren.
Het is sowieso meer stage dan leren, en juist ja...dat was diegene die van de doos staat af te lezen.
Maaar ze worden later retail manager........

vwb de tussenschakels, denk eerder dat het de afdracht is aan btw en overige belastingen die ervoor zorgen dat de NL leverancier het loodje legt tegen zijn EU collega. Om in NL een ondernemer te zijn moet je echt moedig voor zijn.
 
"Inderdaad, de huidige verkopers gaan waar je bij staat oplezen wat op de doos staat..."
Erg herkenbaar verhaal dit. Ik had dit laatst in een fysieke winkel in Nijmegen. De verkoper maakte het helemaal gênant toen ik na wat vragen duidelijk meer verstand van zijn product en de achtergrond hiervan had dan hij zelf. Deze verkoper had duidelijk wel door hoe erg hij afging. En die ongemakkelijke sfeer creëerde hij helemaal zelf. :juggle:
 

Terug
Bovenaan