Wat is er nieuw

amazone bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dimitri.petrenko
  • Startdatum Startdatum
D

dimitri.petrenko

Guest
Beste mensen,

Ik wil een biotoop gaan starten voor mijn serrasalmus sanchezi die in de toekomst wil gaan halen. Aangezien dat er daardoor maar 1 vis in die bak gaat komen wil ik het ook tip en top en correct hebben.

Ze komen vooral voor in de volgende aftakkingen: de Rio Ucayali, de Rio Itayi en de Rio Pacaya. Geen idee of dit witte,zwarte of heldere rivieren zijn.Graag hoor ik tips over welk water ik nodig heb voor welke rivier,en hoe ik dat het best verwezenlijk.

Ook hoor ik graag tips over de inrichting en de planten die erin kunnen. natuurlijk ook hoeveel planten realistisch zijn binnen de inrichting. bijv.:2 kleine bosjes vallisneria verspreid door de bak of zo iets.kopen drijfplanten er ook voor?

ik ben er heilig van overtuigd dat de juiste bodem in een biotoop de basis vormt om het perfect te maken. ik wil daarom als bodem aqua soil amazonia gaan gebruiken in mn bak. 😉

voor stenen moet zat ik te danken aan 1/2 groter stenen(4/5 kg) en kleinere er om heen.tenminste als dit past in wat ik wil.dit moeten toch afgeronde stenen zijn,zoals maaskeien?en welke kleur,bruin,grijs,wittig?

welk hout kan ik het best gebruiken?kienhout ,spiderwood of iets anders? zelf ben ik erg fan van kienhout,maar hoort dit dr dan ook in??

is de stroming sterk of langzaam??welke temperatuur en wat is de ph en de hardheid in de rivieren?

misschien dat ik er ook een riparium van ga maken,maar dit weet ik nog niet zeker.en natuurljk gaan we dan ook voor de planten die daar voor komen 😀

hoor graag jullie idee�n! :!

ps: ik neem geen piranha voor de kik of om er stoer mee te doen. heb al ruim 2 jaar polypterussen en sinds een jaar zit daar ook een channa pulchra bij. dus heb ook al wat ervaring met rovers. wel hoop ik een bak te krijgen waar ik trots op kan zijn natuurlijk 🙂
 
Dit soort vissen moet je in een groep houden en niet in zijn eentje, ik denk dus dat je echt verkeerd bezig bent op deze manier.
Hoe groot is je aquarium eigenlijk ? En wat zit er nog meer bij dan doe C. pulchra die 30 cm kan worden
 
Bedoel je de piranha of de polypterussen?
Want ik heb een 1.5 meter aquarium waar de channa pulchra,plus 3 polypterussen(delhezi en Senegal) plus een plecostomus in zitte . Voor de sanchezi komt er een aparte meterbak voor zichzelf.(speciaal aquarium)
En piranha hoef je niet samen te houden,gebeurt in de natuur ook niet altijd.daarnaast wordt het in het aquarium sterk afgeraden,omdat ze elkaar telijf gaan.dr zijn natuurlijk uitzonderingen.

Vind de reactie wat te snel getrokken,want nergens staat dat ik deze wil combineren. Had de maten er misschien bij moeten zetten
 
AquaVISie zei:
Dit soort vissen moet je in een groep houden en niet in zijn eentje, ik denk dus dat je echt verkeerd bezig bent op deze manier.
Hoe groot is je aquarium eigenlijk ? En wat zit er nog meer bij dan doe C. pulchra die 30 cm kan worden

Een soort uit de Serrasalmus-familie is het best solitair te houden.
 
De Serrasalmus sanchezi wordt zelfs aangeraden om alleen te houden. Zelfs zonder bijvis, aangezien het echte vinnenbijters zijn.
En de bak waarin Dimitri hem in wil is ook de minimale bakmaat die geadviseerd wordt. Lijkt me dus geen probleem.

Ook heb ik het idee dat het visbestand in de 1,5 meter bak van Dimitri geen raar bestand is, mits er genoeg schuilmogelijkheden zijn.
 
Rikkert zei:
De Serrasalmus sanchezi wordt zelfs aangeraden om alleen te houden. Zelfs zonder bijvis, aangezien het echte vinnenbijters zijn.
En de bak waarin Dimitri hem in wil is ook de minimale bakmaat die geadviseerd wordt. Lijkt me dus geen probleem.

Inderdaad, er zijn genoeg succesverhalen van kleine groepjes. Maar dit lukt lang niet altijd, en gebeurt meestal in grotere bakken.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan