Wat is er nieuw

Amazone kikkerbeet

Tessahol99

Well-known member
Lid geworden
11 februari 2019
Leeftijd
25
Goeiedag!

Ik heb mijn kleine aquarium nu al ongeveer 3/4 maanden draaien en alles ging super, nooit problemen gehad. Maar nu begint mijn amazone kikkerbeet langzaam weg te smelten? Het wordt drapperig en de randjes worden bruin.

Heb niks geks gedaan behalve pas bubbel een eSHa kuur gegeven. Zou het hierdoor kunnen komen? Of doe ik iets anders fout?

Dit zijn de waterwaardes:

NO3: 10
NO2: 0
GH: 8d
KH: 3d
pH: 7,6-8,0
CL2: 0

Mogelijk heeft de kuur ermee te maken, dat kan ik niet uitsluiten, verder is het een plantje welke in sommige bakken het niet wil doen en bij andere wel, vaak is de oorzaak hiervoor niet te vinden.

Mogelijk heeft de kuur ermee te maken, dat kan ik niet uitsluiten, verder is het een plantje welke in sommige bakken het niet wil doen en bij andere wel, vaak is de oorzaak hiervoor niet te vinden.

De bak draait dus al best een tijdje met gewoon gezonde plantjes en dus ook de kikkerbeet deed het supergoed en moest ik zelfs wekelijks uit de bak halen omdat het teveel werd.

Dan is het duidelijk dat de medicatie de schuldige is.

Ik denk net als Ton dat de medicatie dan weleens de oorzaak kan zijn en ik heb het zelf een keer meegemaakt met Waterpest dat compleet kapot ging.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan