Amazone rio 240


Dit zou dus kunnen werken?

12 Corydoras panda
2m/2v Apistogramma borelli of de cacatuoides (al heb ik gehoord dat een oneven aantal mannen beter is ivm dat dan de agressie verdeeld wordt???)
20 Paracheirodon innesi
10x Nannostomus marginatus of espei
6x Otocinclus

Groet,
Erik.
 
Klopt t dat de borelli vrouwen gelig zijn en de mannen blauw, en hoe zit dit bij de cacatuoides?
 
Iemand die me nog opweg wil helpen hiermee?
 
De cacatuoides verschillen heel erg per kweekvariant. De vrouw wordt in het kweekseizoen fel geel, en heeft kortere vinnen dan mannen.

De variant die je het vaakst zult tegenkomen is de double red, dit is een paartje, man voor, vrouw achter:
Apistogramma-cacatuoides-pair.jpg

(Bron: Seriously Fish)

Wat je over A. borelli zei klopt over het algemeen wel.
 
En zijn beide soorten gewoon te houden met normaal Overijssels kraanwater zonder toevoegingen?
 
In principe... klinkt niet alsof t heeeeel goed is voor ze??
 
In principe... klinkt niet alsof t heeeeel goed is voor ze??
Nakweek kan er goed tegen, en zal misschien wel kweken in kraanwater, al is zachter water beter. Bedoelde er eerder mee dat wildvang niet in kraanwater kan, maar die ga je toch niet vinden.
Ter verduidelijking: de Apistogramma die je in de winkels tegenkomt kunnen prima in kraanwater.
 
Haha,bedankt voor de wat duidelijkere uitleg.
Waar kun je beter jonge vissen kopen, bij een kweker, of een winkel?
 
Bij een kweker is altijd beter. Je krijgt dan niet alleen gezondere vissen, maar je helpt ook een hobbyist.
 
Maar ja hoe vind je de kwekers voor je bestand...
 
Maar ja hoe vind je de kwekers voor je bestand...
Voor de Apisto's, kijk op de "aangeboden" sectie van het forum, en je zult vast wel een kweker vinden. Voor de Corys geldt hetzelfde. De rest van je bestand zul je in de winkel moeten kopen.
 
Zelf houd ik altijd meer dan 2 mannen, zo wordt inderdaad de agressie beter verdeeld. Dus bv. 3 mannen. Of je ze in een harem of koppel moet houden hangt van de soort af. Bij borelli's kan het allebei. En als je de bak goed inricht, kan dat prima (of althans bij mij).
 
Dus bij de Borelli is de man blauw en de vrouw geel ? Dat wist ik niet.
Dan hebben we het toch over dezelfde Borelli als die van Albert K zijn profielfoto (avatar) ?
 
Dus bij de Borelli is de man blauw en de vrouw geel ? Dat wist ik niet.
Dan hebben we het toch over dezelfde Borelli als die van Albert K zijn profielfoto (avatar) ?
Als de vrouw klaar is om af te zetten dan wordt ze geel.
 
Welke kleur heeft ze normaal dan... als ze daar niet klaar voor is?
 
En hoe zit dit bij de caca's?
Bij de Borelli zit er dus erg veel verschil in.de kleurstelling man vs vrouw...?
 

Terug
Bovenaan