Nadat een week geleden het aquarium werd geleverd, ben ik vrijwel het hele weekend weg geweest en heb ik er dus niets aan kunnen doen. Afgelopen week en afgelopen weekend heb ik zo hier en daar wel wat uurtjes kunnen knutselen.
Allereerst een stopcontact verdubbeld, zodat ik een stekkerblok voor het aquarium niet hoef door te lussen via een ander stekkerblok. Dat stopcontact zit alleen wel aan de andere kant van de gipswand waar het aquarium voor staat, dus ik heb daar maar even een gaatje in geboord, zodat alle kabels netjes onzichtbaar zijn vanuit de woonkamer. Kon ik daarna de verlichting ook even goed testen. Die werkt 😎
Alle contactdozen, controllers, voedingen en kabels moeten nog netjes worden geplaatst, waarvoor ik ook nog een plaat in de onderkast wil zetten waar alles tegen aan kan worden gezet. Maar dat is lange termijn, nu eerst de belangrijkste dingen.
Het meest zichtbare tot nog toe is de achterwand. Afgelopen week bij mijn plaatselijke aquariumzaak gehaald. Helaas stoppen ze met deze leverancier, dus hadden ze nog maar twee platen beschikbaar en moest ik ook nog twee online bestellen. Erg mooie achterwand, maar helaas slechts 55 cm hoog, wat met 60cm waterhoogte wel lastig is. Ik hoop dat het goed komt met een substraat dat voldoende dikte heeft, anders heb ik een dure fout gemaakt met deze achterwand. Voor de zekerheid heb ik de ruimte eronder nog opgevuld met restjes, zodat het hopelijk minder opvalt als er eens een keer wat zand opzij wordt gewoeld. Misschien had ik gewoon de portemonnee moeten trekken en eentje op maat moeten laten maken, maar ja, weken levertijd zat ik ook niet op te wachten. Hier nog wat foto's van het plakproces en het eindresultaat.