P
puntdrukker
Guest
Beste leden,
zit al een tijd op dit forum maar heb nooit de moeite genomen om een fotoalbum aan te maken, dus bij deze.
Mijn interesse licht voornamelijk bij de zuid-Amerika vissen. In het verleden heb ik veel soorten en type vissen gehad in verschillende aquariums. Momenteel hou ik mijn hobby bij 1 aquarium. Ik heb altijd mijn vissen gekocht in de winkel, dit heb ik nu een beetje laten gaan en struin voornamelijk dit forum of marktplaats af om aangeboden vissen en planten te kopen.
Momenteel heb ik een tweedehands bak (gekocht in Deurne), met de afmeting van 100*80*60. Ik had hiervoor een bak van 150*45*70 gekocht via ebay, ik wou graag een vierkante bak om meer diepte te hebben bij het inrichten.
De techniek die ik gebruik:
- 3* beamswork led balken white/ red white en blue white
- 300 watt verwarming (merk onbekend, is aan vervanging toe)
- Fluval FX5 pomp (wou graag de dikke Eheim maar paste niet in de kast) dit is overigens ook een topper.
- Fluval luchtpomp
Ik ben niet zo bekend met de planten maar ik gebruik wat ik mooi vind. Verder probeer ik de bak in te richten met de Amano stijl in gedachte.
De vissen die ik momenteel heb:
- 4 Pterophyllum scalare altum (specifieke type weet ik niet)
- 5 Corydoras sterbai
- 2 Kardinaal tetra (had een groep van 20)
- 4 Paardekop zandhapper Acantopsis octoactinotos
- 1 apistogramma hongsloi vrouw (moet nog een man bij komen)
- 1 Ancistrus dolichopterus vrouw
Verder heb ik een to-do lijstje
- Meer planten
- Meer schuil plekken maken
- Groep corry`s uitbereiden, met Sterbai of een ander type
- Man Hongsloi vinden
- Groep Altum`s uitbereiden, of overstap maken naar discus vissen
- Paartje dwerg chicliden erbij
- Verwarming vervangen naar een externe
Dit is een beetje mijn verhaal, ik verder benieuwd wat jullie van mijn bak vinden hieronder de foto`s. Ik zal ook proberen deze af en toe te updaten.
Veder heb ik een Olympus Pen EPL-1 gebruikt om de foto`s te maken.
Groetjes Pepijn.
zit al een tijd op dit forum maar heb nooit de moeite genomen om een fotoalbum aan te maken, dus bij deze.
Mijn interesse licht voornamelijk bij de zuid-Amerika vissen. In het verleden heb ik veel soorten en type vissen gehad in verschillende aquariums. Momenteel hou ik mijn hobby bij 1 aquarium. Ik heb altijd mijn vissen gekocht in de winkel, dit heb ik nu een beetje laten gaan en struin voornamelijk dit forum of marktplaats af om aangeboden vissen en planten te kopen.
Momenteel heb ik een tweedehands bak (gekocht in Deurne), met de afmeting van 100*80*60. Ik had hiervoor een bak van 150*45*70 gekocht via ebay, ik wou graag een vierkante bak om meer diepte te hebben bij het inrichten.
De techniek die ik gebruik:
- 3* beamswork led balken white/ red white en blue white
- 300 watt verwarming (merk onbekend, is aan vervanging toe)
- Fluval FX5 pomp (wou graag de dikke Eheim maar paste niet in de kast) dit is overigens ook een topper.
- Fluval luchtpomp
Ik ben niet zo bekend met de planten maar ik gebruik wat ik mooi vind. Verder probeer ik de bak in te richten met de Amano stijl in gedachte.
De vissen die ik momenteel heb:
- 4 Pterophyllum scalare altum (specifieke type weet ik niet)
- 5 Corydoras sterbai
- 2 Kardinaal tetra (had een groep van 20)
- 4 Paardekop zandhapper Acantopsis octoactinotos
- 1 apistogramma hongsloi vrouw (moet nog een man bij komen)
- 1 Ancistrus dolichopterus vrouw
Verder heb ik een to-do lijstje
- Meer planten
- Meer schuil plekken maken
- Groep corry`s uitbereiden, met Sterbai of een ander type
- Man Hongsloi vinden
- Groep Altum`s uitbereiden, of overstap maken naar discus vissen
- Paartje dwerg chicliden erbij
- Verwarming vervangen naar een externe
Dit is een beetje mijn verhaal, ik verder benieuwd wat jullie van mijn bak vinden hieronder de foto`s. Ik zal ook proberen deze af en toe te updaten.
Veder heb ik een Olympus Pen EPL-1 gebruikt om de foto`s te maken.
Groetjes Pepijn.