Wat is er nieuw

Amerikaanse cichlide

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zappie52
  • Startdatum Startdatum
Z

Zappie52

Guest
Deze amerikaanse cichlide is pak m beet 18cm. Heeft een blanke kop met zwarte stippels, knalrode ogen en zijn lijf wordt wordt af en toe behoorlijk rood, met name de borstpartij (mannetje ?). Het is geen vuurkeel, heb ik me laten vertellen, maar ik krijg hem verder niet thuisgebracht.
Iemand van jullie wel? Dat zou heel fijn zijn
20161102_101423[1].jpg

Misschien Heros sp Rotkeil.

Nou mensen, ik ga voor die Heros sp Rotkeil. Met wat kleurnuances is ie het gewoon. Ik heb m een keer laten schrikken, sorry maar je moet toch iets, en dan wordt ie net zo vaal als zijn vertikale strepen, soms tegen het zwart aan met alleen een gespikkelde bek.
dank voor de tip. weeeer wat geleerd:petjeaf:🙂

ps... met de purperkoppen gaat het goed.. zitten op 23 graden( wilde niet lager gaan ivm javavaren en anubias) in een redelijk goed beplante bak.
blijft een mooi schooltje van 6 en zijn niet irritant levendig 😎

Heeft toch wel erg veel weg van Heros liberifer hoor:

Heros liberifer differs from all its congeners by a pattern of several horizontal series of bright red dots on the lower half of the body sides (versus no rows of red dots), a distinct caudal spot in adult specimens (versus caudal spot usually merged with bar 2 in adult specimens) and tiny dark dots on operculum and cheeks in adult males (versus large dots or a vermicular pattern).

Nou...dat zou ook best eens kunnen. die stippels op zn bek 'verraden' hem. vond ik zelf ook al heel opvallend. En dat rood worden tot ruim halverwege zijn lijf klopt ook wel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan