Wat is er nieuw

An Vrolijk en dr kweekbakkie

• Onderwerp starter Onderwerp starter An Vrolijk
  • Startdatum Startdatum
A

An Vrolijk

Guest
Aangezien ik hier in de bakken supervaak eitjes en jonkies heb, heb ik besloten een kweekbakje op te zetten,
gewoon een aqua40 met een verwarming en een sponsfiltertje.

Er zitten nu jonkies in van de dwergknorgoerami en een berg eitjes van de Cordydoras panda.

278354an_vrolijk_0_82_20140511_130440.jpg

de panda's waren gisteren eitjes aan het afzetten onder het platgeslagen mosbol, dus dat heb ik er maar eens ff uitgehaald en in het bakje gelegd, zodra de eitjes leeg zijn gaat het mos weer terug in de oorspronkelijke bak

566976an_vrolijk_0_82_20140511_130504.jpg

en de kleine knorretjes, hopelijk gaan ze groeien en overleven

826462an_vrolijk_0_82_20140511_130607.jpg

Kweken gaat makkelijk bij jou zeg!
Leuk zo'n bakje!

Leuk een babybakje..

dwergknorretjes zijn sowieso heel schattig.. :smitten:
En dan nog zo klein...

Knap hoor!
Benieuwd hoe de jongen het er vanaf brengen.

Leukkkkkkk 🙂 succes met het kleine spul .

thanksssssss

ja die panda's worden in de regel wel groot daar ben ik niet zo bang voor
maar die knorretjes, dat is een hele uitdaging, daar heb ik geen ervaring mee nog.

Misschien dat ik ook ooit ga proberen de rondgestrooide eitjes van de Pristella maxillaris te vangen maar dat is echt een uitdaging....

Leuk, een babybakje! 😀
Tis ook wel erg vruchtbaar bij jullie he, haha 😛

Tja, de kleine goerami�s zal inderdaad niet makkelijk zijn. Tijdens de eerste 10 dagen ontwikkeld zich hun labyrinth orgaan, er wordt aanbevolen de die dagen de kap zo weinig mogelijk te openen om tocht te voorkomen.

die gaat ook alleen maar open met voeren en dan zo snel mogelijk weer dicht,
en om te verversen maar dat probeer ik ook zo snel mogelijk te doen, nahjah we zullen wel zien wat er gebeurd, van fouten leer je zeggen ze, als ik ze in de 80 laat zitten overleven ze het helemaal niet worden ze opgegeten enzo..

Ik heb het idee dat ze groeien
het zijn er niet zoveel meer als waar ik mee begon maar dat is ook meer dan logisch denk ik.

276283an_vrolijk_0_82_20140512_123604.jpg

Leuk een kweekbakje! worden al echte visjes,super.

Hoe gaat het met de panda eitjes?

Die zitten er ook nog, en beginnen al te kleuren, waren net gelegd toen ze in dit bakje gingen,
echt die mosjes zitten helemaal vol eitjes, onder, boven zijkanten, durf ze niet te tellen hahahaha

293159_0_82_20140512_123836.jpg

Mooi!
Heb onlangs ook een kweekbakje opgestart, ook omdat m�n chuna�s regelmatig een nestje hebben. Maar twijfelde om er al dan niet een bodemlaag in te doen. Ik heb er geen ingedaan. Ik zou wel het waterpeil laten zakken tot een 10 tal cm om daarna het stelselmatig meer water in te doen.

Ik had er al een bodem in zitten omdat ik hier eerst mn Betta in had opgevangen, en uit ervaring weet ik dat de pandaatjes het dalijk heerlijk vinden,ze gaan al vanaf heel klein met hun koppie het zand in.
wat is het nut van minder water als ik vragen mag?

Dan hoeven straks de bay corys niet zo ver omhoog te zwemmen om naar adem te happen maar de kleine 30cm die ze moeten overbruggen in jouw bakje zal geen probleem zijn denk ik.

ow, op die manier, hm nee denk het ook niet, heb ze altijd in dit bakje wel groot gekregen, alleen niet zo een grote hoeveelheid,
nou jah eerst moeten de eitjes nog uitkomen,
hahah zal vast gaan bedenken voor hoeveel ik ze ga verkopen

De beer nog niet plukken voor je h'm geschoten hebt hoor An! of hoe was die uitdrukken ook alweer... 😉

hahahaha zoiets jah
ach komt wel goed hoop ik als ik er een paar over houdt ook goed gaan die gewoon gezellig hier in de bakken,

Seabait zei:
Dan hoeven straks de bay corys niet zo ver omhoog te zwemmen om naar adem te happen maar de kleine 30cm die ze moeten overbruggen in jouw bakje zal geen probleem zijn denk ik.

Zoveel te beter als het zo ook lukt.
Inderdaad, voor je pandaatjes is het beter met bodem...goed gezien!

oooooh zo gaaf dit,
er zwemmen dus gewoon heeeeeeeele kleine minivisjes door het bakje heen, op jacht naar voedsel, je ziet ze al echt eten zoals de volwassenen ook doen, heel bedachtzaam en dan ineens hap!
gisteren en vanmorgen zaten ze nog bovenin wat te hangen maar nu zwemmen ze echt,
supergaaf dit.

kreeg ze niet op de foto helaas

Leuk An,jammer dat je ze niet op de foto krijgt want dan moeten we je enkel op je blauwe ogen geloven 😉

en wat zag ik net op het mos zitten?????

volgens mij is het een baby piggeltje!! met streepjes,
dat eitje heeft dat in de klimop gezeten die ik uit de meterbak heb gehaald....

en omdat ik geen blauwe maar groen/bruine ogen heb,
toch geprobeerd een visje op de foto te zetten hahahaha

421455_0_82_20140513_162500.jpg

jaaaa ze zijn echt klein maar ik vind ze wel groeien gaat helemaal goed komen denk ik

Leuke foto An.
Ik zie het zo wel hoor wat dat is voor visje. Dat is een jonge Forel 😉

Ziet er goed uit An! Erg leuk die kleine visjes, hoeveel heb je er nu? Of heb ik daar overheen gelezen?

ja en alstie groot genoeg is gaat ie op de bbq John hahaha

dat ik het niet weet Sjeff,
zag vanmorgen wel het kleine piggeltje wegschieten, superleuk dit.

"vind ik leuk"

hahaha dank je, ik vind het ook leuk

wat ik minder leuk vind.....Hydra in de bak!
daar zit ik met dat kleine grut niet op te wachten, pfff en ik durf nu niks erin te mikken om die zooi te killen

dr schieten kleine pandaatjes door de bak.... ik kwam er dus achter met afhevelen, wat ik heel voorzichtig doe, in een doorzichtige maatbeker die ik vol laat lopen,en dat was maar goed ook, want er zaten er toch zeker 10 in de maatbeker..... en wat er dan nog rondzwom en/of nog niet uitgekomen is

"Keineig" zeggen ze hier in Belgi�! Foto�s foto�s... van dat kleine grut!

Ik heb mn best gedaa,
Pandaatjes zitten allemaal verstoppeld,

klein piggeltje

895755_0_82_20140515_223221.jpg

en de knorretjes

666246_0_82_20140515_223347.jpg

An Vrolijk zei:
hahaha dank je, ik vind het ook leuk

wat ik minder leuk vind.....Hydra in de bak!
daar zit ik met dat kleine grut niet op te wachten, pfff en ik durf nu niks erin te mikken om die zooi te killen

Maak je niet druk,die doen niets.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan