ancistrus 1x man en 1x vrouw?


I

ikbenFrits

Guest
ancistrus 1x man en 1x vrouw?

kan dat of moet er meer vrouwtjes of mannetjes bij?

ik heb een Rio 125 met guppen.
en dus algeneters.
Nu heb ik al een mooie schuilplek gemaakt door kienhout en buizen en hoop op jonkies.
716278_0_82_002.jpg
 
Wat je wilt, een bak vol met ancistrussen?? ong een 60??
 
maar wat is de verhouding?
bij guppen is dat 3 vrouwtjes 1 mannetje.
 
De ancistrussen hebben geen bepaalde houding nodig, wil je jongen, dan moeten ze echter wel volwassen zijn.
Dit duurt aardig lang, hoe groot zijn de dieren inmiddels?

Mocht je in de aquariumzaak ergens een grote vrouw tegenkomen, dan zijn deze vaak best prijzig en gewild. Heb zelf momenteel 7 ancistrussen zwemmen waarvan 2 mannetjes zijn. Al deze dieren zitten in een 400Liter bak en heb geregeld jongen.

Succes! De truc is bij mij vooral groenvoer, tubifex en waterverversingen geweest.
 
mijn algeneters zijn ongeveer een cm of 5�6.
en ik weet dat die man stekels op zijn kop heeft, en de vrouw niet.
maar ik heb nog nooit jongen gehad.
(mijn vorige bak 80cm die jaren heeft gedraait) daar had ik ook nooit jongen.

Mijn nieuwe Rio 125 draait nu een maand.
 
Dan kan je al wel een keer jongen gaan krijgen. Kreeg bij mij in het verleden ook nooit jongen, totdat ik wat meer groenvoer ging geven. Geef jij de dieren wel eens komkommer/sla?

Google anders maar eens, groenvoer algeneters, zal vanzelf wel veel uitrollen, er is veel mogelijk :}
 
ik heb wel gelezen dat je soms een stukje komkommer kan voeren, vinden ze lekker zeggen ze.
ik moet dat toch maar eens proberen.
Zelfs banaan word er gezegt.
 
banaan volgens mij niet ( maar ik kan ook fout zitten)

Maar het kan zijn dat de 'vrouw' nog te jong is om stekels te hebben! kan best later nog een mannetje worden, het is echt zichtbaar vanaf +/- 7/8cm.
 
Geen banaan.

Met 6 cm kunnen ze al jongen geven. ik stik van de jongen ,die ik apart gezet heb.
Ik heb mannen zitten van 12-13 cm. zo ook vrouwen. beide geel. 1 met blauwe ogen.
 
Ik zou in een 80 cm. bak (eigenlijk sowieso) niet hopen dat Ancistrussen gaan jongen. De bak is al erg aan de kleine kant voor vissen die 16 cm. kunnen worden en waar moet je heen met die beesten? Als ze eenmaal beginnen met kweken stoppen ze niet meer en de jongen zijn veel minder gewild dan je zou hopen. Ik scheid hier de mannen van de vrouwen, anders heb ik iedere maand +/- 100 jongen. Die raak je niet kwijt, al geef je geld toe.
 
Dat gaat gewoon super goed
 
"Update"
ik heb oranje eitjes van mijn ancistrus.
hoelang duurt het voordat ze uit komen?
ze zitten er nu een dikke week.
 
ik heb nog al jongen, ze zwemmen zelf door het aquarium.
maar van de 40�50 eitjes zijn er ongeveer 10 over gebleven.
hopen dat deze het wel redden...
 
ik heb kopers gevonden voor mijn baby ancistrus �1,- per stuk.
ze komen ze vandaag ophalen.
 
iemand??
 
Hoe bedoel je iemand, als ik vragen mag?
 
nog meer kopers bedoel ik!?
 
Update feb. 2016: heb nu al maanden een man en een nieuwe vrouw ancistrus in een apart aquarium, maar heb nog steeds geen eitjes.
Wat doe ik deze keer verkeerd?
er ligt een groot stuk kienhout in en van die buizen.
Ook natuurlijk planten en fijn zwart grind.

Moet ik vaker water verversen? (doe nu elke 2 weken 1 emmer)
meer voeren? (voer 2 Fect tabletten per dag)
of dit juist niet?
Licht staat aan vanaf 9u. tot 21.45u.
Water temperatuur is 25 graden.
 
Soms is het gewoon geen koppel, het zijn net mensen.
 
ze hebben ooit wel samen eitjes gehad, dit koppel.
Maar nu is de bak weer opnieuw aan het indraaien, vanwege een achterwand die ik heb gelijmd.
dus het is nu weer weken wachten...
 
ik heb inmiddels dit koppel verkocht.
 
ik heb inmiddels dit koppel verkocht.

uiteindelijk niet meer gelukt om jongen te krijgen?

mag ik vragen (aan de mensen die dat weten) hoe de mensen die wel 50-100 jongen hebben zwemmen deze kwijt raken? of trekken die ze meestal door de plee?
 
baby ancistrussen kun je prima verkopen op marktplaats.
ik had er ooit 70 tot 80 stuks in de bak. en bijna allemaal verkocht voor €1,- per stuk
binnen een maand had ik ze allemaal verkocht.
 
Door de plee trekken????

Nee, dat nooit, desnoods geef ik ze gratis aan de Lfs.
 
Nu heb ik weer Ancistrussen. Een albino vrouw en een gewone man. hopen dat ze kruisen met elkaar en voor eitjes zorgen. volgens mij gaat dat wel lukken. heb een groot stuk kienhout in mijn bak met grote gaten erin. waar het mannetje en vrouwtje vaak in zitten.

:chef::chef::chef:
 
ik heb baby ancistrussen ;)
albino en gewone kleur baby's

baby ancistrus (1).JPG


baby ancistrus (3).JPG
 
heb in mijn andere bak ook baby's maar die heb ik heel goedkoop gekocht.

100 (2).JPG


100 (4).JPG
 
Strak plan!!
20 a 30 stuks ancistrus (?) in een 125 liter bakje!?
:!:thumbs:

Bouillabaisse op het menu binnenkort?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier in de buurt van Assen staan er weinig te koop.
dus dan raak ik ze wel kwijt.
 
als ik ze voor een euro per stuk aan bied raak ik ze wel kwijt.
vorige keer 80 baby's verkocht in een maand tijd.
 
Soms iemand ervaring met de rode variant van de borstel harnasmeerval ? en waar die te koop zijn.
 
heb een sterke luchtpomp gekocht voor mijn spons filter.

Voor in mijn ancistrus bak.

lucht pomp (2).JPG


hoek filter.JPG
 
Ik zou in een 80 cm. bak (eigenlijk sowieso) niet hopen dat Ancistrussen gaan jongen. De bak is al erg aan de kleine kant voor vissen die 16 cm. kunnen worden en waar moet je heen met die beesten? Als ze eenmaal beginnen met kweken stoppen ze niet meer en de jongen zijn veel minder gewild dan je zou hopen. Ik scheid hier de mannen van de vrouwen, anders heb ik iedere maand +/- 100 jongen. Die raak je niet kwijt, al geef je geld toe.
Dat is niet helemaal waar,ik had vroeger een koppel gewone ancistrussen,en die hadden elke maand in een 60 cm jongen,nu zitten ze in een 1 m.
 

Terug
Bovenaan