Wat is er nieuw

Ancistrus bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yorick!
  • Startdatum Startdatum
Y

Yorick!

Guest
Ik zou graag een speciaal ingerichte bak voor ancistrussen willen in een 60cm aquarium een koppel. maar ik twijfel over de bodem ik wou het liefste waar ze in het wild ook in leven. Net een soort ancistrus biotoop. Maar welke bodem is dat? de jonkies heb ik al een plaatsje als die zouden komen.

Alvast bedankt,

groetjes Yorick

Wil je kweken? Voor een permanente huisvesting is de bak te klein.

Word dat dezelfde bak als waar de apistogramma cacatuoides's in zitten?
Maar wat botia al zegt, voor een permanente huisvesting is het te klein.
Ik heb een ancistrus man gehad in mijn meter bak en dat was al redelijk klein, hij was namelijk 17 centimeter.
Maar het lijkt er dus op dat je ze permanent wilt houden in de bak, omdat je zei: 'de jonkies heb ik al een plaatsje ALS die zouden komen'. Het is dus niet je bedoeling om te kweken. Ik zou het ,aar niet doen als ik jouw was.

Ik heb dezelfde mening als mijn voorgangers, Ancistrussen worden te groot voor het aquarium. Misschien zou je kunnen kijken naar een klein blijvende L-nummer soort, bijvoorbeeld de L201.

Of de L010a ookal worden deze ook wel een centimeter of 10

Ja het word een nieuwe bak ik heb al een vrouwtjes ancistrus zitten.
Mijn andere bak zitten mijn cichlide nog in waar helaas een vrouwtje spoorloos van is verdwenen. Maar kan ik zo'n L-nummer bij dat vrouwtje houden of moet ik haar dan weg doen?
Bij de L-nummer heb ik wel een budget rond de 15 20 euro want anders zou het niet mogen van mijn ouders

Met mijn ancistrus zou ik dan wel willen kweken. Maar als er jongen zijn kom ik er wel van af want ze kunnen kweken als konijnen

Iemand ???

Je wil ermee kweken EN in deze 60 cm houden. Maw. ze zullen permanent in dit bakje verblijven. Het antwoord is al gegeven...te klein bakje.

OK kan ik wel een andere kleine l nummer bij zetten of moet ik dat vrouwtjes ancistrus weg doen.

OK dan ga ik het niet doen voor het best wil van de vis maar hoe zit het met mijn ancistrus kan ik die dan wel houden ???
Stiekem is het mijn favoriet.

???

Je ancistrusvrouwtje zit ook te klein, als ik het tenminste goed begrijp en in een 60 cm bakje zit.

Je doet haar toch niet weg, dus waarom vragen?

Ik ga dan een nieuwe thuis zoeken ik kan nog iemand met een grotere bak.
Dus gaat ze dan helaas toch weg

Ja, mss later als ik op mezelf woon een grotere bak met ancistrussen enzo.
Jammer dat die beginnersfouten worden gemaakt!

De beginnersfout is dat je verzuimt je in te lezen voor aanschaf 😉
Heb ik ook gedaan trouwens, meerdere malen.
Maar al doende leer je.

Klopt, winkels proberen je ook echt van alles aan teschaffen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan