Wat is er nieuw

Ancistrus beweegt niet veel meer

NoukL

New member
Lid geworden
31 oktober 2021
Leeftijd
25
Hoi, ik ben nieuw in de aquarium wereld en sinds vanmorgen gedraagt mijn ancistrus zich erg vreemd. Het ligt heel stil tegen de ruit en valt soms naar achter en blijft een beetje half op zijn rug liggen. Het lijkt heel snel te ademen. Het viel mij ook op dat hij een rode vlek op zijn buik heeft, ik weet niet of dit hoort of niet (zie foto). De waterwaardes zijn gemeten en alles is goed. Hij zit in een bak met hout, veel planten en schuilplekken. Zou iemand mij kunnen helpen met wat er aan de hand is, heel bedankt alvast!
IMG_6078.jpeg

Denk dat hij last heeft van bloat vandaar de opgezwollen buik en rode plek, voer je veel dierlijk voer toevallig?
Hij krijgt wel van die algen (?) tabletjes maar er zitten ook andere vissen in de bak die wel dierlijk voer krijgen. Zal ik maar even een tijdje minder voeren, dat kan volgens mij niet zo veel kwaad. Kijken of dat helpt. Dankjewel voor je reactie!

Minder voeren is nutteloos dat verhelpt het probleem niet, die algentabletten koop je die in de lokale dierenwinkel? zoja: niet meer mee voeren want die bestaan voor ruim de helft uit vismeel en dat is dus dierlijk voer en daarvan vervetten ancistrussen en krijgen ze bloat, beter koop je algentabletten en spirulinatabletten bij www.voervoorvis.nl
tegen bloat helpt niks

Minder voeren is nutteloos dat verhelpt het probleem niet, die algentabletten koop je die in de lokale dierenwinkel? zoja: niet meer mee voeren want die bestaan voor ruim de helft uit vismeel en dat is dus dierlijk voer en daarvan vervetten ancistrussen en krijgen ze bloat, beter koop je algentabletten en spirulinatabletten bij www.voervoorvis.nl
tegen bloat helpt niks