Wat is er nieuw

Ancistrus beweegt niet veel meer

NoukL

New member
Lid geworden
31 oktober 2021
Leeftijd
25
Hoi, ik ben nieuw in de aquarium wereld en sinds vanmorgen gedraagt mijn ancistrus zich erg vreemd. Het ligt heel stil tegen de ruit en valt soms naar achter en blijft een beetje half op zijn rug liggen. Het lijkt heel snel te ademen. Het viel mij ook op dat hij een rode vlek op zijn buik heeft, ik weet niet of dit hoort of niet (zie foto). De waterwaardes zijn gemeten en alles is goed. Hij zit in een bak met hout, veel planten en schuilplekken. Zou iemand mij kunnen helpen met wat er aan de hand is, heel bedankt alvast!
IMG_6078.jpeg

Denk dat hij last heeft van bloat vandaar de opgezwollen buik en rode plek, voer je veel dierlijk voer toevallig?
Hij krijgt wel van die algen (?) tabletjes maar er zitten ook andere vissen in de bak die wel dierlijk voer krijgen. Zal ik maar even een tijdje minder voeren, dat kan volgens mij niet zo veel kwaad. Kijken of dat helpt. Dankjewel voor je reactie!

Minder voeren is nutteloos dat verhelpt het probleem niet, die algentabletten koop je die in de lokale dierenwinkel? zoja: niet meer mee voeren want die bestaan voor ruim de helft uit vismeel en dat is dus dierlijk voer en daarvan vervetten ancistrussen en krijgen ze bloat, beter koop je algentabletten en spirulinatabletten bij www.voervoorvis.nl
tegen bloat helpt niks

Minder voeren is nutteloos dat verhelpt het probleem niet, die algentabletten koop je die in de lokale dierenwinkel? zoja: niet meer mee voeren want die bestaan voor ruim de helft uit vismeel en dat is dus dierlijk voer en daarvan vervetten ancistrussen en krijgen ze bloat, beter koop je algentabletten en spirulinatabletten bij www.voervoorvis.nl
tegen bloat helpt niks
ik heb ze gekocht in een aquarium speciaalzaak: JBL novo fect 'voor plantenetende aquariumvissen'. Ik zal degene op die site eens bekijken. Dus gewoon afwachten? gaat hij dit overleven en hoe lang kan dit duren? hij is inderdaad helemaal opgezwollen en de anus steekt ook een beetje uit.

ik heb ze gekocht in een aquarium speciaalzaak: JBL novo fect 'voor plantenetende aquariumvissen'. Ik zal degene op die site eens bekijken. Dus gewoon afwachten? gaat hij dit overleven en hoe lang kan dit duren? hij is inderdaad helemaal opgezwollen en de anus steekt ook een beetje uit.
Helaas is die novofect ongeschikt voor algeneters.
Ja afwachten is de enige oplossing en met veel pech overleeft de vis het niet, ik zou het per dag gewoon aankijken en hopen dat het goed afloopt

Helaas is die novofect ongeschikt voor algeneters.
Ja afwachten is de enige oplossing en met veel pech overleeft de vis het niet, ik zou het per dag gewoon aankijken en hopen dat het goed afloopt
ontzettend bedankt! jammer zo'n advies van een speciaal zaak om deze te kopen, ik ga via die andere site bestellen!

ontzettend bedankt! jammer zo'n advies van een speciaal zaak om deze te kopen, ik ga via die andere site bestellen!
Ja winkels verkopen graag wat ze zelf in hun assortiment hebben want dat verdient tenminste, dierenwelzijn is vaak wat minder belangrijk, of het ontbreekt ze aan gedegen kennis

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan