Wat is er nieuw

Ancistrus cf cirrhosus jongen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dolle ancistrus
  • Startdatum Startdatum
D

dolle ancistrus

Guest
Hallo iedereen, ik wou daarstraks mijn aquarium kuisen en er schoot opeens een klein visje weg, een ancistrus jong, ik heb er nu in totaal 2 geteld en heb hier enkele vragen over. Het is mij nog nooit gelukt om de eieren te laten uitkomen en ik had dan ook niet verwacht dat het deze keer wel zou lukken dus ik ben niet voorbereid op de verzorging van de jongen. Wat eten deze jongen eigenlijk? Als ik het goed heb gewoon algjes maar verder nog iets? En kan ik JBL Ferropol plantenvoeding toevoegen of ondervinden de jongen hier last van? Ik heb geen intenties om te kweken en zal de natuur gewoon zijn gang laten gaan en we zien wel of er iets overblijft, het zou leuk zijn om 1 of 2 jongen groot te brengen.De jongen die ik al gezien heb zijn nu zo'n 1_1.5 cm groot. Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Komkommer, sla, spruiten erin en klaar 😉. Ik hoop voor je dat je 1 of 2 groot krijgt, dat is leuk 🙂. 200 is minder... En als je er niets aan gaat doen dan heb je heel snel tientallen jongen.
 
Ik tel er nu al een stuk of tien, en ze zullen moeten proberen overleven op algen, want ik ga niet bijvoeren om uiteindelijk met een overbevolking te zitten de sterkste zal wel overleven, en ze zitten in een gezelschapsaquarium en daar zitten anderen met een bijzondere interesse voor hun, maar die beesten kunnen echt snel wegschieten!
 
En wat kan je doen dan om de kweek te stoppen? Herinrichten?
 
Wat dacht je,Of de man weg,OF de vrouw weg?

Ze hebben geen voorbehoedsmiddelen,toch?
 
Hmmm, we zien wel
 
Zei dat mannetje ook.
En het vrouwtje had weer 35 eieren.

Ik haal de eieren weg,en voer ze aan de vissen.(als ik ze zie.
Ze stoppen ze ook onder boomstammen,of stenen.
 
Heb ze ook en het koppel heeft kort na elkaar een nestje gehad sinds de halve kokosnoten erin gingen.
Het gebeurde zo snel, de jongen van het eerste nest zijn al ong. 3 cm, van het tweede 1,5 cm en er zijn er al een paar kleintjes verdwenen.
De kokosnoten er even uit gehaald voor de zekerheid.
Ook de temperatuur iets verlaagd.
Het koppel eet graag algen, verschillende soorten tabletten, groenten en gewoon droog- en diepvriesvoer die de overige vissen ook eten.
De jongen hadden het hout en de nieuwe plant ontdekt die nu bijna kaal gegeten is en krijg ik maar niet aan de broccoli, komkommer of het gewone voer...
 
acitrus jongen die je planten eten?

bij mij nog nooit gebeurt
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan