Ancistrus gold jong?


HermanG

Member
Lid geworden
27 maart 2022
Berichten
6
Leeftijd
51
Hallo allen,
Ik heb al een tijdje een leuk Ancistrus gold koppel en ze hebben inmiddels ook voor nageslacht gezorgd.. Dacht ik.. Maar de jongen zien er zo uit (zie foto). Enig google werk laat zien dat deze jongen toch echt dezelfde kleur hadden moeten hebben (of niet?) Wie kan mij helpen.. Heb verder geen andere ancistrus er in zitten.
 

Bijlagen

  • 6D91701A-4F66-42AD-B6CE-7A2DC3660351.jpeg
    6D91701A-4F66-42AD-B6CE-7A2DC3660351.jpeg
    154.9 KB · Weergaven: 102
Die jonkies zijn de ancistrus cf cirrhosus, vermoedelijk heb je albino ancistrussen als kweekkoppel? want daaruit komt wildkleur en albino, een albino heeft rode ogen, daaraan kun je zien of het albino's zijn
 
Die jonkies zijn de ancistrus cf cirrhosus, vermoedelijk heb je albino ancistrussen als kweekkoppel? want daaruit komt wildkleur en albino, een albino heeft rode ogen, daaraan kun je zien of het albino's zijn
Ja dan zal dat t inderdaad zijn. Er zit dus verschil tussen een ancistrus gold en een albino? Ze zitten nu heerlijk in hun eigen plekje dus kan t nu niet goed zien maar t kan bijna niet anders. Vind de jonkies wel erg leuk zo dus ben er blij mee!
 
Ja dan zal dat t inderdaad zijn. Er zit dus verschil tussen een ancistrus gold en een albino? Ze zitten nu heerlijk in hun eigen plekje dus kan t nu niet goed zien maar t kan bijna niet anders. Vind de jonkies wel erg leuk zo dus ben er blij mee!
Ancistrus gold bestaat officieel niet is een zelf verzonnen naam omdat het lekker bekt en nog veel beter verkoopt als andere namen maar juist omdat het geen officiele naam is word zowel de albino ancistrus cf cirrhosus onder die naam verkocht als de L144 maar de L144 is geen cirrhosus
 
Ancistrus gold bestaat officieel niet is een zelf verzonnen naam omdat het lekker bekt en nog veel beter verkoopt als andere namen maar juist omdat het geen officiele naam is word zowel de albino ancistrus cf cirrhosus onder die naam verkocht als de L144 maar de L144 is geen cirrhosus
T is inderdaad wat verwarrend.. L144 had ik ook al gezien en die wordt ancistrus temmincki genoemd of ancistrus lemon.. Maar gezien t feit dat de jonkies er uitzien als een ancistrus cirrhosus zullen ze dit ook wel zijn alleen dan albino's. Ben echter ook genoeg voorbeelden tegen gekomen met een koppel en dan alleen maar oranje (dus albino?) jongen. Wel een stuk of 20 en daar zaten geen wildkleur oid tussen.
 
T is inderdaad wat verwarrend.. L144 had ik ook al gezien en die wordt ancistrus temmincki genoemd of ancistrus lemon.. Maar gezien t feit dat de jonkies er uitzien als een ancistrus cirrhosus zullen ze dit ook wel zijn alleen dan albino's. Ben echter ook genoeg voorbeelden tegen gekomen met een koppel en dan alleen maar oranje (dus albino?) jongen. Wel een stuk of 20 en daar zaten geen wildkleur oid tussen.
Ja dat zijn allemaal amateurs die overal zomaar namen op plakken, temincki is nog nooit in de handel geweest, lemon is ook een zelfverzonnen naam.
Oranje of echt rood? oranje is vaak door stress en zijn dan gewoon geel, de rode ancistrus komt niet in het wild voor en is een kweekvariant van de cf cirrhosus, bijgaand een eigen foto van een firered longfin ancistrus vrouwtje
 

Bijlagen

  • vrouwtje_0001.JPG
    vrouwtje_0001.JPG
    93.2 KB · Weergaven: 82
Het gen voor albinisme is toch altijd recessief? Dan kunnen er toch nooit wildkleurige dieren uit twee albino's komen?...:juggle:
 
Het gen voor albinisme is toch altijd recessief? Dan kunnen er toch nooit wildkleurige dieren uit twee albino's komen?...:juggle:
T vrouwtje is 100% albino maar t mannetje heeft gewoon zwarte ogen.. Kan dit t zijn?
 
Het gen voor albinisme is toch altijd recessief? Dan kunnen er toch nooit wildkleurige dieren uit twee albino's komen?...:juggle:
Heb wel vaker in het verleden koppel albinos gehad kwam zeker wildkleur uit.
 
Het gen voor albinisme is toch altijd recessief? Dan kunnen er toch nooit wildkleurige dieren uit twee albino's komen?...:juggle:
Lijkt mij ook. Zou wellicht alleen kunnen als het F zoveeel is en er een heeeeeel klein beetje procent wildkleur inzit die niet overheersend is. Maar lijkt me stug.

Dan is de man leucistisch, wat weer van een ander allel in de genenstreng komt.
(Of gewoon een andere kleurvariant.)
Is deze optie logischer als je het mij vraagt, maar ja.

Ik ben de rust zelfe alleen jij haalt je info van google die enkel hits telt en niks zegt over of iets ook klopt, en ik spreek uit eigen ervaring
Weet wel dat de natuur soms gekke dingen doet 😅 of ervaring dan altijd nog uitmaakt :DD :juggle:
 
Ja dat zijn allemaal amateurs die overal zomaar namen op plakken, temincki is nog nooit in de handel geweest, lemon is ook een zelfverzonnen naam.
Oranje of echt rood? oranje is vaak door stress en zijn dan gewoon geel, de rode ancistrus komt niet in het wild voor en is een kweekvariant van de cf cirrhosus, bijgaand een eigen foto van een firered longfin ancistrus vrouwtje
Bron: https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=1290

Screenshot_20220415-201105_Samsung Internet.jpg







Graag even verdiepen wil je aub voordat je valse uitlatingen doet. Dankje.
En anders ff googlen op de paar eerste hits.

Temminckii komt juist veel voor in de handel.

Zoek maar op.

Vkcichlide: https://www.vkcichliden.com/vissenvoorraad?fish-category=l-nummers&search&view

Screenshot_20220415-201435_Samsung Internet.jpg
 
Ja helaas pindakaas zijn dat allemaal berichten die niet waar zijn Ancistruz, de handel plakt er namen op die ze van d egroothandel krijgen en d egroothandel heeft d eballen verstand ervan, misschien eerst planetcatfish raadplegen voordat je wat roeptoetert? of misschien even een berichtje plaatsen op die facebookgroep waar juist heel veel kenners zitten? ipv mij proberen voor paal te zetten?
 
Ja helaas pindakaas zijn dat allemaal berichten die niet waar zijn Ancistruz, de handel plakt er namen op die ze van d egroothandel krijgen en d egroothandel heeft d eballen verstand ervan, misschien eerst planetcatfish raadplegen voordat je wat roeptoetert? of misschien even een berichtje plaatsen op die facebookgroep waar juist heel veel kenners zitten? ipv mij proberen voor paal te zetten?
Volgens mij was mijn eerste bron van planetcatfish. Dus even beter lezen voordat je mij voor proberen voor paal wilt zetten??

Dus eigenlijk zeg je dat VKC met al hun kennis 1 op 1 overnemen wat ruimeman schrijft?


Ik ga hier geen ruzie met je zoeken. Aangezien ons verleden. Maar gekke is dat je wel op mij reageert, maar ik zie geen reactie naar tuinkabouter of de andere..

Hoe dat zo? Is dat omdat je geen antwoord op heb?

Ik ben laatste tijd stil naar jou toe, omdat ik aan het observeren ben.

Mijn reactie jantje lacht jantje huilt duide op jou.
Ene keer zeg je zoek op google kennis op tegen mensen en andere keer zeg je google klopt niet iedereen schrijft maar wat op.

En zo ook met levend en of diepvriesvoer.
Hele discussie dat je bang bent dat er gespuis in je bak komt.
En de andere keer adviseer je andere diepvries te geven...


All due respect. Maar dan kan ik je niet serieus nemen. Daarin tegen heb je wel vaak goede kennis en comments, use it wisely. En stop gewoon met jezelf steeds tegenspreken.

Een hele hoop op google en of internet is fake. Daarin tegen is een hele hoop ook correct.

Ik verwacht naar jouw smakelijke comment naar mij toe ook een smakelijke reactie naar de andere die jouw hadden getagged.

Fijne avond verder. X
 
Waarom ik de anderen niet antwoord? Omdat Tuinkabouter dan het antwoord zou krijgen: Ik
En Killerfish eigenlijk meer iets algemeens roept.

Dan over google, google maar eens op ancistrus dolichopterus, wat krijg je te zien: de cf cirrhosus (zelfde vis als jouw vermeend temincki van die webshops)

Dan nog over dat ik soms tegenstrijdige adviezen geef: ik heb sinds kort een aantal andere L-nummer groepen en die geef ik nu ook diepvries, ben ik er blij mee dat ik dat geef? nee, is het een must: ja
 
Nu moet ik dan wel weer google gebruiken dus?

Je antwoord naar wouter is IK maar zijn vraag is zegt dat jouw ervaring de juiste is.
Wat dus zegt jij en de rest klopt niet.

Ook al is zijn vraag over algemene aard. Hij tagt je met een in mijn ogen eigenlijk het zelfde als wouter zegt


Planetcatfish is in mijn ogen redelijk betrouwbaar qua info. Je haalt het er zelf ook bij. Terwijl als je goed had gelezen stond dat al in mijn post met bron en screenshot.

Soms hoef je niet dingen te zien als een aanval maar als gesprek.

Het heeft niks te maken je voor paal te zetten, want dat is niet mijn uitgangspunt.


Wel jammer dat je dat zo ziet. Als ik comment naar jouw toe.
 
Ik ben de rust zelfe alleen jij haalt je info van google die enkel hits telt en niks zegt over of iets ook klopt, en ik spreek uit eigen ervaring
Even voor de duidelijkheid: Als je zomaar aanneemt waar men hun informatie vandaan heeft ga je daar op een gegeven moment mee nat.
Het hele "Uit eigen ervaring" verhaal is wat ze in de debatwereld een 'Call to Authority Fallacy' noemen. Ervaring is geen garantie van gelijk. Sterker nog, 'experts' die bij elke afwijking van gedachte in de aanval gaan, maken daar geen vrienden mee. Kan je er rustig vanuit gaan dat je uit nijd genegeerd wordt, of je nu gelijk hebt of niet.

Niet alleen dat; Met wat ik schreef sprak ik je niet tegen. Uit mijn antwoord zou enkel je gelijk zijn gebleken, als je uit ervaring kan zeggen dat het in dit geval geen leucisme betreft. Namelijk het deel waar ik schrijf "Of een andere kleurvariant."
Alles wat ik zei in dat korte bericht was feit. Geen mening of googlezoekje. Leucisme lijkt op albinisme, maar is niet hetzelfde en komt van een ander deel in de genenstreng. Dat heb ik niet van google, maar gewoon uit wetenschappelijke verslagen.(En eigen ervaring met het kweken van vogels.) Ik mag wel een beginnend aquariumhouder zijn, maar dat wil niet zeggen dat ik geen verstand kan hebben van genetica. Houdt dat hele tegenstandige gedoe dus maar voor je, daar werk je men enkel mee tegen je in het harnas.

Is het het beestje die je zegt dat het is? Leuk, hebben we allebei gelijk.
 

Terug
Bovenaan